Home » D:News » Cum arată un răsărit de lună pe Marte? (VIDEO)

Cum arată un răsărit de lună pe Marte? (VIDEO)

Autor: Mihaela Stanescu 07.06.2013
Curiosity, laboratorul robotic marţian, a surprins, în 86 de imagini, una dintre „lunile” lui Marte, Phobos, înălţându-se pe cerul planetei.

Imaginile au fost montate sub forma unui clip video, cu durata de 32 de secunde, care redă, la viteză mărită, răsăritul lunii marţiene – un eveniment care a durat, în realitate, 27 de minute.

Marte are doi sateliţi naturali – două „luni! – de mici dimensiuni: Phobos (în imaginea de mai jos), prezent în acest clip, are o rază medie de doar 11 km, iar Deimos este şi mai mic (raza medie = 6 km).

Mulţi astronomi cred că micile luni sunt , în realitate, doi asteroizi care au fost capturaţi în câmpul gravitaţional al planetei, în urmă cu milioane de ani, şi au devenit sateliţii săi.

Specialiştii de la Jet Propulsion Laboratory din cadrul NASA spun că haloul (inelul luminos) din jurul lui Phobos, vizibil în imagini, nu este un fenomen astronomic real, ci un artefact, un „defect” al imaginii datorat dispersiei luminii în interiorul camerei fotografice.

Curiosity a ajus pe Marte în august anul trecut, pentru o misiune de explorare cu durata de aproximativ 2 ani în Craterul Gale, în cursul căreia va căuta semne ale existenţei vieţii pe planetă. În momentul de faţă, este în drum spre destinaţia sa finală, Muntele Sharp, din centrul Craterului Gale (imaginea de sus).