Home » D:News » Meteoritul care a căzut la începutul anului în Rusia a fost fotografiat din spaţiu (FOTO)

Publicat: 31.07.2013
La începutul acestui an, pe data de 15 februarie, locuitorii din oraşul rus Chelyabinsk au văzut pe cer o „bilă de foc” ce s-a dovedit a fi un meteorit despre care specialiştii au afirmat că a explodat în atmosferă cu forţa a 20 de bombe atomice.

Acum, la câteva luni de la acest eveniment neplăcut, cercetătorii au descoperit că un satelit aflat pe orbita Pământului a fotografiat meteoritul înainte de acest eveniment.

Imaginile uluitoare au fost descoperite în arhivele sateliţilor Meteosat Second Generation de către Simon R. Proud, un cercetător de la Universitatea Copenhaga.

Proud a publicat imaginile în jurnalul Geophysical Research Letters şi afirmă că aceeaşi metodă pe care el a folosit-o pentru a descoperi aceste imagini ar putea fi folosite în viitor pentru a descoperi imaginile altor meteoriţi. Această metodă s-ar putea dovedi utilă în situaţiile în care nu au fost realizate observaţii la sol.

Iată imaginile descoperite de Simon Proud:

Meteoritul care s-a prăbuşit în apropiere de Chelyabinsk     (Copyright EUMETSAT 2013)Meteoritul care s-a prăbuşit în apropiere de Chelyabinsk

Surse: Business Insider, Wired