Home » D:News » 5 trucuri care ne ajută să adormim mai repede

5 trucuri care ne ajută să adormim mai repede

Maria Olaru 11.26.2013
5 trucuri care ne ajută să adormim mai repede
Problemele de somn ne pot afecta sănătatea, performanţa de la locul de muncă şi chiar şi relaţiile cu ceilalţi. Privarea de somn ne face să avem probleme de memorie şi să facem faţă cu greu stresului, spun experţii.

Mai mult, cei care dorm mai puţin cu o oră sau două decât ar fi normal îşi cresc riscul de infecţii, îngrăşare, diabet sau boli cardiovasculare, indică studiile. Robert Oexman, director al Sleep to Live Institute susţine că „lipsa somnului poate duce la un comportament haotic, pierderea răbdării şi luarea deciziilor proaste”. 

Pentru a vă ajuta să aveţi parte de porţia necesară de somn, mai jos am creat o listă de cinci trucuri care vă vor ajuta să adormiţi mai repede. 

1. Adoptaţi o rutină pe care să o respectaţi seară de seară

Încercaţi să stabiliţi un ritual pe care să îl respectaţi în fiecare seară, înainte de a vă băga în pat. De exemplu, faceţi o baie fierbinte care să vă relaxeze, sau citiţi câteva capitole dintr-o carte uşoară, la lumina unei lămpi. De asemenea, Oexman recomandă ca temperatura din camera în care dormim să nu fie foarte ridicată (în jur de 18-20 de grade Celsius) şi ca atunci când ne băgăm în pat să stingem orice sursă de lumină. 

2. Nu folosiţi telefonul pe post de ceas deşteptător

În primul rând, specialiştii ne recomandă să nu ţinem telefonul mobil aproape de pat deoarece avem tendinţa ca atunci când nu reuşim să adormim să începem să îl utilizăm. 

„Dormitorul ar trebui să fie rezervat pentru somn, sex şi nimic altceva. Nu există nicio scuză. Dacă folosiţi alarma de la telefon, puteţi să mergeţi şi să cumpăraţi cel mai ieftin ceas deşteptător şi aţi rezolvat problema”, a explicat Oexman.

3. Respiraţi adânc

De cele mai multe ori, când ne aşezăm în pat continuăm să fim încordaţi şi acest lucru ne împiedică să adormim repede. Potrivit unui articol publicat în WebMD, atunci când facem exerciţii de respiraţie adâncă, creierul recunoaşte că încercăm să ne relaxăm şi trimite un mesaj la nivelul întregului corp. „Lucrurile acelea care se manifestă atunci când suntem stresaţi, cum ar fi creşterea ritmului cardiac şi tensiunea, scad în momentul în care începem să respirăm adânc şi să ne relaxăm”. 

Vikki Stark a explica în „Psychology Today„ cum putem să realizăm exerciţii de respiraţie eficiente care să promoveze somnul. „Atunci când inspiraţi, vizualizaţi aerul curat şi proaspăt care vă intră în plămâni şi apoi ajunge în tot corpul curăţându-vă fiecare celulă. Când expiraţi, imaginaţi-vă toate toxinele cum ies din corp şi sunt eliberate în atmosferă”, a explicat aceasta. Fieşte acesta este un exerciţiu care trebuie practicat mai multe seri la rând până să ajungă să aibă efectul scontat. 

4. Relaxaţi-vă fiecare muşchi

Relaxarea progresivă a muşchilor este o metodă care ajută la combaterea anxietăţii şi a stresului. Această tehnică ne cere să ne concentrăm asupra tensionării şi apoi asupra relaxării anumitor grupe de muşchi. 

Catherine Darley, director al Institute of Naturopathic Sleep Medicine din Seattle ne sfătuieşte să folosim această tehnică concentrându-ne asupra degetelor de la picioare. 

„Îndoiţi-vă degetele de la picioare, număraţi până la 7 şi apoi relaxaţi-le. Repetaţi tehnica pentru fiecare grupă de muşchi, pe rând, de la picioare până la gât”, a explicat ea. 

5. Realizaţi activităţi fără logică

Experta în probleme de somn, dr. Vicky Seelall ne recomandă să jucăm jocuri lipsite de logică precum număratul descrescător de la 100 din 3 în 3. Număratul din trei în trei este ma dificil decât simpla „numărare a oilor” şi astfel creierul se concentrează şi împiedică mintea să „fugă” la lucruri pe care le-am făcut peste zi. 

Cele mai noi articole
Prinţesa Latifa, care a acuzat că este ţinută captivă de familia sa, a fost văzută în Europa
Prinţesa Latifa, care a acuzat că este ţinută captivă de familia sa, a fost văzută în Europa
Australia se opune încadrării Marii Bariere de Corali în categoria siturilor „în pericol”
Australia se opune încadrării Marii Bariere de Corali în categoria siturilor „în pericol”
Palatul Cotroceni, un loc marcat de numeroase evenimente istorice
Palatul Cotroceni, un loc marcat de numeroase evenimente istorice
Studiu: Vaccinurile Pfizer şi AstraZeneca sunt eficiente împotriva tulpinii Delta a coronavirusului
Studiu: Vaccinurile Pfizer şi AstraZeneca sunt eficiente împotriva tulpinii Delta a coronavirusului
O filmare apărută pe rețelele de socializare din China arată o rachetă prăbușită în mijlocul unui câmp
O filmare apărută pe rețelele de socializare din China arată o rachetă prăbușită în mijlocul unui câmp
Cum va fi vremea în următoarea perioadă. Caniculă și precipitații, mai ales în sud și est
Cum va fi vremea în următoarea perioadă. Caniculă și precipitații, mai ales în sud și est
Vaccinul dezvoltat de acest medic a salvat milioane de vieţi
Vaccinul dezvoltat de acest medic a salvat milioane de vieţi
Varianta Delta a coronavirusului, tot mai prezentă la nivel global. Alexandru Rafila spune ce este de făcut
Varianta Delta a coronavirusului, tot mai prezentă la nivel global. Alexandru Rafila spune ce este de făcut
Câți dintre români nu vor reveni la obiceiurile de cumpărare anterioare pandemiei
Câți dintre români nu vor reveni la obiceiurile de cumpărare anterioare pandemiei
Discul de aur, simbol al orașului Cuzco, se întoarce în Peru după mai bine de 100 de ani
Discul de aur, simbol al orașului Cuzco, se întoarce în Peru după mai bine de 100 de ani
Iată cât de rapid ar putea o civilizație extraterestră să colonizeze galaxia Calea Lactee
Iată cât de rapid ar putea o civilizație extraterestră să colonizeze galaxia Calea Lactee
Un studiu clinic sugerează că depresia ar putea fi tratată cu gaz ilariant
Un studiu clinic sugerează că depresia ar putea fi tratată cu gaz ilariant
Unde se poate respira cel mai curat aer din Europa
Unde se poate respira cel mai curat aer din Europa
Colaborare între Facebook și Oculus pentru a crea ochelarii smart ai viitorului
Colaborare între Facebook și Oculus pentru a crea ochelarii smart ai viitorului
O nouă generație de capre negre a apărut în Parcul Național Retezat
O nouă generație de capre negre a apărut în Parcul Național Retezat
Noi focare de COVID-19 din China amenință principalul port din Statele Unite
Noi focare de COVID-19 din China amenință principalul port din Statele Unite
Earth 300, iahtul care promite că va „salva lumea”
Earth 300, iahtul care promite că va „salva lumea”
Tendințele care vor defini viitorul companiilor
Tendințele care vor defini viitorul companiilor