Home » D:News » „Misty”, scheletul unuia dintre cei mai mari dinozauri care au trăit vreodată, vândut cu 480.000 de euro

Publicat: 28.11.2013
Scheletul unei femele de Diplodocus Longus, denumită de cercetători "Misty", cu o lungime de 17 metri, a fost cumpărat la licitaţie cu aproape o jumătate de milion de euro (fără taxe) de o instituţie care a cerut să i se păstreze anonimatul, miercuri, la Billingshurst, în Marea Britanie.

Rupert van der Werff, un reprezentant al casei de licitaţii organizatoare Summers Place, a felicitat succesul repurtat de această vânzare inedită „a unui lot cu adevărat extraordinar”, informează AFP. Tranzacţia s-a realizat cu 400.000 de lire sterline (480.000 euro), o sumă care s-a înscris în estimările specialiştilor, reprezentând însă limita minimă a intervalului estimat (400.000 – 700.000 lire sterline).

Experţii sperau ca licitaţia să ajungă până la 700.000 de euro pentru această mostră de la sfârşitul jurasicului.

„Nu pot să vă spun numele cumpărătorului, dar pot să vă asigur că (scheletul) va fi expus în public”, a adăugat Rupert van der Werff.

Scheletul impresionantului dinozaur a fost descoperit în statul american Wyoming, recondiţionat în Olanda şi în cele din urmă asamblat în Marea Britanie.

Diplodocus Longus figurează printre cele mai masive animale preistorice care au trăit pe Terra în urmă cu 150 milioane de ani, la sfârşitul Jurasicului. Silueta sa, începută printr-un gât lung şi terminată cu o coadă lungă, este caracteristică pentru dinozaurii din familia Diplodocidae.

Scheletul acestui dinozaur uriaş a reprezentat principala atracţie a licitaţiei intitulate „Evolution”, care a fost organizată în oraşul Billingshurst din sudul Angliei.

Totuşi, catalogul licitaţiei a inclus miercuri şi alte relicve naturale foarte preţioase, precum bazinul pelvian al unei păsări Dodo – fosilă extrem de rară, întrucât această pasăre de dimensiuni mari a dispărut definitiv de pe Terra la sfârşitul secolului al XVII-lea – şi amprenta fosilizată a unui Ichthyosaurus communis, un peşte din aceeaşi eră cu „Misty”, evaluată însă la un preţ de zece ori mai mic.

Organizatorii au vândut la aceeaşi licitaţie o gorilă împăiată şi o broască ţestoasă uriaşă.

Surse: Mediafax, AFPBBC News