Home » D:News » Chimia iubirii. Ce se întâmplă în creierul nostru atunci când ne îndrăgostim (VIDEO)

Publicat: 11.02.2014
Chiar dacă în ultimii ani cunoştintele noastre despre creierul uman au evoluat, nimeni nu ştie încă ce se întâmplă cu adevărat atunci când ne îndrăgostim.

Senzaţia de plăcere şi bucurie pe care o avem când suntem îndrăgostiţi este dată de eliberarea în creier a unor hormoni responsabili cu această senzaţie. Cel mai cunoscut este dopamina.

La fel de importante sunt oxitocina şi o neuropeptidă asociată ei, vasopresina, explică psihologul Abigail Marsh, de la Universitatea Georgetown. Aceşti hormoni ne dau starea de bine pe care o simţim atunci când suntem alături de partener.

Cercetătorii au observat la speciile de animale monogame, care au un singur partener toată viaţa, că în momentul împerecherii se eliberează în creier multă oxitocină şi dopamină.

Mai mult, simpla prezenţă a partenerului provoacă o senzaţie de bucurie şi plăcere, pentru că şi în acest caz se eliberează în creier dopamină. Savanţii sunt convinşi că şi în cazul oamenilor apar exact aceleaşi reacţii.

Există totuşi un mister pe care oamenii de ştiinţă nu-l pot rezolva încă. Ce anume declanşează aceste sentimente de dragoste, cum alegem de cine ne îndrăgostim? Toate astea diferă de la persoană la persoană. Nu se ştie ce anume declanşează această adevărată „avalanşă” de reacţii chimice.