Home » D:News » Descoperirea care poate ajuta femeile infertile să aibă copii (VIDEO)

Descoperirea care poate ajuta femeile infertile să aibă copii (VIDEO)

Publicat: 17.04.2014
În anul 2005, cercetătorii japonezi au identificat proteina receptor din spermă care are importantul rol de a recunoaşte ovulul care urmează să fie fecundat. Acest receptor a fost numit Izumo, dar până acum nu fusese descoperit „partenerul” său, receptorul din ovul.

În cea mai recentă ediţie a revistei Nature, cercetătorii au anunţat identificarea proteinei receptor din ovul, pe care au numit-o Juno, după numele zeiţei romane a fertilităţii.

Descoperirea a fost făcută de o echipă de la Wellcome Trust Sanger Institute, coordonată de Gavin Wright şi Enrica Bianchi. Oamenii de ştiinţă au făcut un experiment pe cobai, care nu aveau proteina Juno pe suprafaţa ovulelor. Femelele erau infertile, ovulele lor nu se uneau cu spermatozoizii.

La fel, în cazul şoarecilor masculi care nu aveau proteina Izumo, cercetătorii au observat că aceştia erau infertili. Legătura dintre proteinele receptor Juno-Izumo este esenţială pentru reproducerea oricărui organism.

Descoperirea poate ajuta cuplurile care nu pot avea copii şi apelează la fertilizarea in vitro (FIV).

În urma unui simplu test genetic, femeile infertile ar putea afla pe viitor dacă receptorul Juno nu funcţionează cum ar trebui şi pot înţelege din timp ce variante au.

În acest caz, orice tratament pentru stimularea fertilităţii este inutil. Singura soluţie este FIV, procedeu prin care sperma este injectată direct în ovul şi astfel nu mai este nevoie de proteina receptor care permite spermatozoidului să penetreze singur membrana ovului.

Prin această metodă, femeile infertile vor putea rămâne însărcinate fără să mai piardă bani pe tratamente inutile şi fără să mai sufere dezamăgirea produsă de soluţiile care nu funcţionează în cazul lor.

Proteina receptor Juno mai are o funcţie importantă, au descoperit cercetătorii. Ea blochează accesul altor spermatozoizi în ovulul care a fost deja fecundat. După ce fecundarea are loc, în următoarele 30-45 de minute această proteină va dispărea de pe suprafaţa ovulului.

Sursa: Washington Post