Home » D:News » NASA a realizat un selfie global, interactiv, utilizând 36.000 de poze. Imaginea finală are 3,2 gigapixeli (FOTO)

05.23.2014
NASA a sărbătorit Ziua Pământului printr-un selfie global uriaş şi interactiv, ai cărui pixeli sunt alcătuiţi din câteva zeci de mii de fotografii trimise de internauţii din lumea întreagă, informează businessinsider.com.

Luna trecută, NASA i-a invitat pe internauţi să trimită fotografii cu ei înşişi, folosind hashtagul #globalselfie şi să răspundă la întrebarea „Unde te afli pe Terra chiar în acest moment?”.

Peste 36.000 de persoane din peste 100 de ţări au răspuns invitaţiei lansate de Agenţia spaţială americană.

Imaginea finală are 3,2 gigapixeli şi a folosit fiecare selfie primit de NASA pe post de pixel individual. Imaginea creată de NASA este una interactivă: utilizatorii pot să facă zoom pe fiecare pixel şi să vizualizeze astfel imaginea cu fotograful din acea regiune a Terrei.

Harta interactivă o găsiţi aici!

Potrivit NASA, acest mozaic are la bază imagini de ansamblu ale fiecărei emisfere terestre, care au fost realizate pe 22 aprilie, prin intermediul dispozitivului Visible Infrared Imaging Radiometer Suite aflat la bordul satelitului Suomi National Polar-orbiting Partnership (NPP).

Specialiştii de la NASA au avut nevoie de câteva săptămâni pentru a realiza acest selfie global.

NASA spune că a primit peste 50.000 de fotografii prin intermediul platformelor Twitter, Instagram, Flickr, Facebook şi Google+.

În fiecare an, pe 22 aprilie se sărbătoreşte Ziua Pământului/ Earth Day, instituită în Statele Unite ale Americii într-o perioadă în care a început să se vorbească din ce în ce mai des despre mediul înconjurător.

Ziua Pământului a fost proclamată de senatorul american Gaylord Nelson în anul 1970, cu scopul de a trezi interesul clasei politice faţă de mediu, un subiect ignorat. Ziua Pământului a fost celebrată în primul an de circa 20 de milioane de cetăţeni americani, mare parte dintre ei tineri şi foarte tineri.

După două decenii, în anul 1990, peste 200 milioane de persoane din 141 de ţări au transformat Ziua Pământului într-o manifestare de amploare în istoria omenirii, prin alăturarea lor în dorinţa de a milita pentru un viitor mai bun al planetei.

În anul 2009, Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU) a declarat ziua de 22 aprilie ca sărbătoare oficială a planetei Pământ şi expresie comună a dorinţei tuturor de a construi o societate stabilă, pentru un viitor mai curat şi mai verde.

Ziua Pământului a avut un rol important în popularizarea problemelor de mediu. De altfel, a fost înfiinţată şi o organizaţie – Earth Day Organization, care are în prezent filiale în peste 192 de ţări.

În prezent, aproximativ un miliard de oameni din toată lumea sărbătoresc Ziua Pământului pe 22 aprilie, numeroase comunităţi organizând chiar o săptămână întreagă de manifestări dedicate mediului înconjurător.

Cine este noul subsecretar american al Apărării pentru Cercetare şi Inginerie