Home » D:News » Fosila Mick Jagger: nu este o jignire, ci cea mai nouă descoperire a cercetătorilor

Marius Comper 09.12.2014
O specie de porc cu picioare lungi, care a trăit în urmă cu 19 milioane de ani, a fost numită după rockerul britanic Mick Jagger, iar motivaţia oamenilor de ştiinţă a fost asemănarea dintre buzele artistului şi indiciile despre conformaţia botului animalului, potrivit theguardian.co.uk.

Fosile ale speciei de porc numite ştiinţific Jaggermeryx naida, ceea ce s-ar traduce ca „nimfa de apă a lui Jagger”, au fost descoperite în deşertul egiptean. Animalul, care a fost descris de specialişti ca asemănător unui hipopotam slab, a trăit acum 19 milioane de ani, în zona în prezent deşertică a Egiptului, dar care atunci era un estuar mlăştinos cu o faună bogată.

Cercetătorii au numit animalul după solistul trupei rock The Rolling Stones.

„Sunt o fană înrăită a trupei The Rolling Stones”, a recunoscut Ellen Miller, coautor al articolului despre specia de porc, publicat în numărul din septembrie al Journal of Paleontology. Potrivit articolului publicat de cercetătorii de la Wake Forest University din Statele Unite, unde Miller este profesor asociat, oamenii de ştiinţă au vrut să aleagă pentru specia dispărută un nume care să facă referire la botul specific animalului. Porcul avea „un bot foarte bine inervat, cu buze foarte mobile şi sensibile, lucru care ne-a făcut să ne gândim la solistul de la The Rolling Stones”, a povestit Miller.

Deşi unii colegi cercetători au dorit ca specia să fie numită după buzele Angelinei Jolie, coautorul lucrării, Gregg Gunnell a susţinut ideea colegei sale, el însuşi recunoscând că este un fan al trupei rock The Rolling Stones.

Jaggermeryx naida a fost catalogată şi admisă ca specie de sine stătătoare după ce mai multe fragmente de maxilar au fost găsite în deşertul egiptean. În ciuda aridităţii regiunii din zilele noastre, în trecut zona era un estuar mlăştinos. Rămăşiţe ale unor specii de somn, broaşte ţestoase şi păsări de apă au fost găsite în zonă. „Credem că nimfa de apă trăia oarecum asemănător cu actuala căprioară de apă (denumirea ştiinţifică este Hydropotes inermis, n.r.), mergând prin apă şi hrănindu-se cu plantele acvatice şi cele care cresc pe maluri”, a spus Miller. Asemănătoare unui porc înalt sau unui hipopotam foarte slab, Jaggermeryx naida avea un rât foarte sensibil, cu multe terminaţii nervoase.

Fosilele descrise în articolul cercetătorilor Miller şi Gunnell sunt în prezent păstrate în colecţiile Muzeului Geologic din Cairo, Cairo University şi Duke University.

Rockerii de la The Rolling Stones au mai dat numele a trei specii de trilobiţi, animale preistorice: Aegrotocatellus jaggeri, Perirehaedulus richardsi şi Aegrotocatellus nankerphelgeorum, cea din urmă după primul pseudonim al trupei, Nanker Phelge.

The Rolling Stones, înfiinţată la Londra, în 1962, este una dintre cele mai renumite formaţii rock din lume. Trupa este formată din Mick Jagger, Keith Richards, Charlie Watts şi Ronnie Wood. The Rolling Stones a vândut peste 200 de milioane de albume în lumea întreagă şi a susţinut mii de concerte cu casa închisă.

În 2007, formaţia The Rolling Stones a concertat şi în România, în Bucureşti.

Surse: Mediafax, The Guardian, Wake University