Prima pagină D:News

LED-urile au un mare dezavantaj, au descoperit cercetătorii

Redactia Descopera.ro | 10.19.2014 | ● Vizualizări: 1045
Lumina albăstruie a LED-urilor atrage puternic insectele şi ar putea afecta ecosistemele.      (Foto: Shutterstock.com) + zoom

Deşi au o durată de viaţă foarte lungă, consumă puţină energie şi sunt considerate actualmente cea mai eficientă sursă de lumină, LED-urile au un mare dezavantaj: atrag puternic insectele şi astfel ar putea avea consecinţe negative asupra mediului natural.

Diodele emiţătoare de lumină albastră s-au aflat, recent, în centrul atenţiei, atunci când inventatorul lor a primit Premiul Nobel pentru Fizică.

Dar un studiu realizat la Institutul Scion din Noua Zeelandă arată că insectele sunt atrase mai puternic de lumina albăstruie a LED-urilor decât de cea emisă de alte tipuri de surse de lumină.

Instalând capcane luminoase cu diferite tipuri de lumină, cercetătorii au capturat cu 48% mai multe insecte în capcanele cu LED-uri decât în cele cu becuri cu vapori de sodiu, care emit o lumină galbenă (sunt cele folosite pe scară largă în iluminatul stradal.)

În lume se preconizează înlocuirea treptată a acestor becuri cu LED-uri, care sunt mult mai eficiente, dar oamenii de ştiinţă se tem că acestea ar putea avea consecinţe nefaste asupra echilibrului natural: ar influenţa deplasările insectelor, îndepărtându-le de prădătorii lor naturali şi dezechilibrând astfel lanţurile trofice, şi ar putea atrage în număr mare insecte dăunătoare.

Tag-uri: energie | insecte | mediu | LED | bec | lumina