Home » D:News » Paradoxul „slăbănogilor graşi”: problema afectează tot mai multe persoane şi este foarte periculoasă, avertizează medicii

Paradoxul „slăbănogilor graşi”: problema afectează tot mai multe persoane şi este foarte periculoasă, avertizează medicii

Mihaela Stanescu 11.21.2014
Multe persoane zvelte sunt departe de a avea o stare de sănătate bună. Contrastul dintre aspectul exterior şi ceea ce se întâmplă în interiorul organismului acestor persoane defineşte o stare numită Metabolically Obese Normal Weight (MONW) şi constituie una dintre afecţiunile care se răspândesc cel mai rapid în societatea occidentală.

Ce ănseamnă Metabolically Obese Normal Weight (MONW), problema de care suferă „slăbănogii graşi”? 

Un sfert dintre  persoanele subţiratice suferă de prediabet şi sunt „obeze din punct de vedere metabolic”; aceşti „slăbănogi graşi” („skinny fat”) sunt zvelţi, dar nu sunt într-o formă fizică bună şi au obiceiuri de viaţă nesănătoase. Ei au mai multă grăsime în jurul organelor interne decât ar fi sănătos, au un nivel ridicat de colesterol în sânge şi probleme de circulaţie sangvină, a explicat Sheila Zhou, un specialist care lucrează în cadrul USANA Health Sciences, o companie ce comercializează produse alimentare, suplimente şi produse cosmetice promovate ca benefice pentru organism.

Aceste persoane nu au masă musculară suficientă şi sunt într-o formă fizică proastă. Persoanele cu masă musculară mică sunt mai predispuse la apariţia rezistenţei la insulină şi a diabetului. În plus, statistici surprinzătoare arată că, în cazul „slăbănogilor graşi” care au diabet, rata mortalităţii este mai mare decât în rândul diabeticilor obezi.

Problema este că persoanele zvelte îşi închipuie că sunt sănătoase şi mult timp pot să nu-şi dea seama că au probleme. Diabetul este o boală care se dezvoltă lent, în 10-30 de ani, iar adesea oamenii nici nu ştiu că se îndreaptă spre această stare şi află că au probleme de sănătate doar atunci când sunt diagnosticaţi cu diabet sau prediabet. De aceea, sunt importante analizele periodice, pentru verificarea glicemiei şi a profilului lipidic (colesterol total, HDL, LDL, trigliceride.)

În unele cazuri, condiţia de „slăbănog gras” poate apărea şi în mod natural, atunci când o persoană are un metabolism foarte intens şi nu se îngraşă, aşa că nu i se pare necesar să exerseze sau să se preocupe să mănânce sănătos. 

Dar, mai adesea, această stare apare ca urmare a unor obiceiuri dăunătoare legate de stilul de viaţă.

Iată recomandările specialiştilor pentru a evita starea de „slăbănog gras.”

1. Renunţaţi la băuturile răcoritoare. Chiar şi cele care nu conţin zahăr, ci îndulcitori artificiali, fără calorii, sunt dăunătoare; îndulcitorii interferă cu procesele biochimice normale ale organismului şi pot afecta metabolismul.

2. „Trageţi de fiare”. Starea de „slăbănog gras” este definită, în principal, de cantitatea prea mare de grăsime (în interiorul corpului) şi de cantitatea prea mică de masă musculară; ca urmare, în loc de alergări (soluţie la care recurg multe persoane pentru a slăbi) sau în plus faţă de acestea, specialişti recomandă antrenamentul cu greutăţi, pentru creşterea masei musculare, a flexibilităţii şi forţei muşchilor. E importantă, de asemenea, antrenarea muşchilor trunchiului, ceea ce ajută funcţia organelor interne. 

3. Nu renunţaţi complet la nicio grupă de alimente. Sunt la modă azi regimurile fără carbohidraţi, dar, de fapt, aceste substanţe sunt necesare bunei funcţionări a organismului. Soluţia constă în  consumarea lor fără excese şi în alegerea unor alimente sănătoase ce conţin  carbohidraţi: nu dulciuri, pâine albă şi orez alb, ci cereale integrale, recomandă nutriţioniştii.

De asemenea, grăsimile au un rol important în sănătate; de exemplu, peştele gras, bogat în acizi omega-3, contribuie la reducerea tensiunii arteriale şi la stabilizarea nivelului de colesterol.

4. Consumaţi, cu moderaţie, ceai şi cafea. Stresul are şi el un rol în apariţia stării de „slăbănog gras”, iar una dintre metodele de a lupta împotriva lui este consumul de ceai. Ceaiul intensifică emoţiile pozitive şi relaxarea şi reduce nivelul de cortizol (un hormon alstresului) după o activitate sau un eveniment stresant, arată cercetări recente.

5. Dormiţi suficient. Lipsa de somn stimulează producţia hormonului de stres numit cortizol, care are ca efecte mâncatul în exces, creşterea cantităţii de grăsime abdominală şi scăderea masei musculare. Unele studii arată că persoanele care au deficit de somn tind să crească în greutate mai mult decât persoanele cu somn normal şi au tendinţa de a mânca în cantităţi mai mari zahăr, făinoase şi diverse alimente nesănătoase, iar alte cercetări indică faptul că somnul insuficient predispune la diabet.

Sursa: Mail Online

Cele mai noi articole
Excursiile de o zi în Delta Dunării, un produs turistic toxic pentru natură
Excursiile de o zi în Delta Dunării, un produs turistic toxic pentru natură
Prima ţară din lume care ar putea adopta Bitcoin ca mijloc de plată
Prima ţară din lume care ar putea adopta Bitcoin ca mijloc de plată
Fontana di Trevi, capodoperă a stilului baroc și una dintre cele mai frumoase fântâni ale Romei
Fontana di Trevi, capodoperă a stilului baroc și una dintre cele mai frumoase fântâni ale Romei
Efectele halucinogene ale absintului: Mit sau adevăr?
Efectele halucinogene ale absintului: Mit sau adevăr?
Norii – cum se formează și care sunt cei mai importanți
Norii – cum se formează și care sunt cei mai importanți
Noaptea Muzeelor 2021. Expozițiile pe care nu trebuie să le ratezi în București
Noaptea Muzeelor 2021. Expozițiile pe care nu trebuie să le ratezi în București
Acest simplu cadou primit în urmă cu 79 de ani avea să o transforme într-o figură-simbol a genocidului nazist
Acest simplu cadou primit în urmă cu 79 de ani avea să o transforme într-o figură-simbol a genocidului nazist
Marina SUA tocmai a folosit o dronă care a realimentat din zbor un avion de luptă Super Hornet
Marina SUA tocmai a folosit o dronă care a realimentat din zbor un avion de luptă Super Hornet
Nava spațială Juno a surprins primele imagini apropiate cu Ganymede din ultimele două decenii
Nava spațială Juno a surprins primele imagini apropiate cu Ganymede din ultimele două decenii
Producătorii de cipuri din Dresda extind, pe fondul crizei, facilităţile de producţie
Producătorii de cipuri din Dresda extind, pe fondul crizei, facilităţile de producţie
Speranță de viață prelungită cu 23% pentru șoarecii modificați genetic. Tratamentul ar putea fi folosit în viitor și la oameni
Speranță de viață prelungită cu 23% pentru șoarecii modificați genetic. Tratamentul ar putea fi folosit în viitor ...
Cum este influențată viața copiilor de lipsa de afecțiune
Cum este influențată viața copiilor de lipsa de afecțiune
Grace, robotul destinat celor izolați de pandemie. A fost creat de echipa care a creat-o pe Sophia
Grace, robotul destinat celor izolați de pandemie. A fost creat de echipa care a creat-o pe Sophia
Cercetătorii din Cluj lucrează la primul sistem robotic de curățare a deşeurilor de pe fundul oceanului
Cercetătorii din Cluj lucrează la primul sistem robotic de curățare a deşeurilor de pe fundul oceanului
Pui de urs, ținut în captivitate de un bărbat din Borșa. Ministrul Mediului spune că este „un act de cruzime”
Pui de urs, ținut în captivitate de un bărbat din Borșa. Ministrul Mediului spune că este „un act de cruzime”
Un nou incident aerian ruso-american a avut loc deasupra Oceanului Pacific
Un nou incident aerian ruso-american a avut loc deasupra Oceanului Pacific
Noaptea Muzeelor 2021. Expoziții în premieră și sute de evenimente organizate în toată țara
Noaptea Muzeelor 2021. Expoziții în premieră și sute de evenimente organizate în toată țara
Ar putea fi durata ta de viață scrisă în gene? Iată ce spune știința
Ar putea fi durata ta de viață scrisă în gene? Iată ce spune știința