Home » D:News » Formidabilele călugăriţe: siluete şocante şi canibalism sexual (GALERIE FOTO)

Formidabilele călugăriţe: siluete şocante şi canibalism sexual (GALERIE FOTO)

Mihaela Stanescu 12.05.2014
Ordinul Mantodea cuprinde peste 2.400 de specii de insecte. Multe au înfăţişări stranii, semănând a flori, a frunze sau a felurite arătări cu siluete bizare, şi toate au comportamente prădătoare violente, mergând de la prinderea fulgerătoare a prăzii în „bricegele” picioarelor anterioare până la devorarea masculului de către femelă, în timpul împerecherii - un act ale cărui mistere cercetătorii încă nu au reuşit să le explice.
Călugariţele-flori din genul Pseudocreobotra, din Africa, se numără printre cele mai spectaculoase forme ale acestui grup.     (Foto: Shutterstock.com)Călugariţele-flori din genul Pseudocreobotra, din Africa, se numără printre cele mai spectaculoase forme ale acestui grup.

Călugăriţa-orhidee din Asia oferă unul dintre cele mai spectaculoase exemple de camuflaj în lumea insectelor. Stă, de obicei, pe flori cu petale roz, asemănându-se cu ele prin culoare şi prin fomaţiunile lăţite de la nivelul picioarelor, asemănătoare cu petalele florii.    (Foto: Shutterstock.com)Călugăriţa-orhidee din Asia oferă unul dintre cele mai spectaculoase exemple de camuflaj în lumea insectelor. Stă, de obicei, pe flori cu petale roz, asemănându-se cu ele prin culoare şi prin fomaţiunile lăţite de la nivelul picioarelor, asemănătoare cu petalele florii.

În schimb, nimfele călugăriţei-orhidee („puii” care ies din ouă şi care se transformă ulterior în adulţi, printr-o metamorfoză ce include mai multe năpârliri) au cu totul altă înfăţişare şi poartă denumirea de „diavoli roşii”.    (Foto: Shutterstock.com)În schimb, nimfele călugăriţei-orhidee („puii” care ies din ouă şi care se transformă ulterior în adulţi, printr-o metamorfoză ce include mai multe năpârliri) au cu totul altă înfăţişare şi poartă denumirea de „diavoli roşii”.

Calugăriţele-frunze din genul Choeradodis trăiesc în Asia şi America; prin formă şi culoare, îşi asigură un camuflaj perfect în frunzişul copacilor.     (Foto: Shutterstock.com)Calugăriţele-frunze din genul Choeradodis trăiesc în Asia şi America; prin formă şi culoare, îşi asigură un camuflaj perfect în frunzişul copacilor.

O călugariţa din genul Rhombodera, din Asia.     (Foto: Shutterstock.com)O călugariţa din genul Rhombodera, din Asia.

Impresia făcută de înfăţişarea spectaculoasă a insectelor este amplificată de posturile lor bizare.    (Foto: Shutterstock.com)Impresia făcută de înfăţişarea spectaculoasă a insectelor este amplificată de posturile lor bizare.

De la stânga la dreapta: Idolomantis, Heterochaeta, Phyllocrania. Aceset „figuri” sunt posturi de ameninţare, folosite de călugăriţe atunci când se simt în pericol.     (Foto: Shutterstock.com)De la stânga la dreapta: Idolomantis, Heterochaeta, Phyllocrania. Aceset „figuri” sunt posturi de ameninţare, folosite de călugăriţe atunci când se simt în pericol.

Mantis religiosa, specia de călugăriţă care trăieşte şi al noi în ţară.     (Foto: Shutterstock.com)Mantis religiosa, specia de călugăriţă care trăieşte şi al noi în ţară.

Nimfele unei specii pot fi extrem de diferite de adulţi în ceea ce priveşte înfăţişarea, în asemenea măsură încât pare că e vorba despre specii diferite de insecte. În imagine, nimfa unei călugăriţe-floare. Adulţii acestor specii sunt, de obicei, viu coloraţi.    (Foto: Shutterstock.com)Nimfele unei specii pot fi extrem de diferite de adulţi în ceea ce priveşte înfăţişarea, în asemenea măsură încât pare că e vorba despre specii diferite de insecte. În imagine, nimfa unei călugăriţe-floare. Adulţii acestor specii sunt, de obicei, viu coloraţi.

Phyllovates chlorophena, călugariţa „unicorn” texană. Are pe cap două prelungiri care, la adult, sunt apropiate una de alta şi dau impresia unui corn – de aici, numele de „unicorn”.    (Foto: Shutterstock.com)Phyllovates chlorophena, călugariţa „unicorn” texană. Are pe cap două prelungiri care, la adult, sunt apropiate una de alta şi dau impresia unui corn - de aici, numele de „unicorn”.

Anunțul lui Fauci: Mergem în direcția greșită în ce privește COVID-19
Industria auto locală, în continuare afectată de criza microcipurilor
Cruce de procesiune furată din Biserica Evanghelică Cisnădie, recuperată după cinci ani
De când începe administrarea vaccinului Moderna la copiii de peste 12 ani
Emmanuel Macron vrea intensificarea rolului energiei nucleare. Ce viziuni au celelalte ţări europene
Românii lucrează cel mai mult din UE
Un bărbat, terorizat timp de o săptămână de un urs grizzly, în sălbăticia din Alaska
O hartă detaliată cu structura internă a planetei Marte, dezvăluită pentru prima oară
Marina rusă poate efectua „lovituri imprevizibile” dacă este necesar. Ce spune Vladimir Putin
În urmă cu 107 ani, Austro-Ungaria declara război Serbiei, marcând astfel începutul Primului Război Mondial
„Arma secretă” a variantei Delta a noului coronavirus. De ce este atât de contagioasă?
Când se va lua decizia vaccinării cu a treia doză în România? Cresc cazurile de infecție cu varianta Delta