Home » D:News » Ingredientul miraculos din vinul roşu, care ne menţine tineri şi sănătoşi

Ingredientul miraculos din vinul roşu, care ne menţine tineri şi sănătoşi

Publicat: 25.12.2014
O substanţă care se găseşte în vinul roşu combate îmbătrânirea prematură şi ne fereşte de unele boli, stimulând un mecanism de apărare al organismului, care protejează celulele de distrugere.

Resveratrolul este un compus organic care se găseşte în struguri, nuci şi diferite plante. Studiile realizate până acum arată că scade riscul de boli cardiovasculare.

Substanţa se găseşte şi în vinul roşu, de aceea unii cercetători cred că francezii, deşi au o alimentaţie bogată în grăsimi, sunt mai sănătoşi decât alţi europeni, care consumă mai puţin vin.

Resveratrolul imită o moleculă care se găseşte în mod natural în corpul nostru şi care, dacă este activată, reduce stresul şi distrugerea celulelor şi a ADN-ului, care duc la îmbătrânire şi provoacă diferite boli.

Un studiu recent, realizat de cercetătorii de la Scripps Research Institute din La Jolla, California, arată că resveratrolul activează un aminoacid, numit tirozină, chiar şi atunci când este consumat în cantitate foarte mică.

După ce este activată tirozina, enzimele TyrRS intră în nuclerul celulelor şi le protejează. În acest moment sunt activate mai multe gene de protecţie, inclusiv gena anti-cancer p53, care distruge tumorile, dar şi genele responsabile de longevitate.

Matthew Sajish, unul din autorii studiului, spune că a fost folosită o cantitate de resveratrol de o mie de ori mai mică decât credeau experţii că ar fi limita minimă pentru a se obţine un efect.

Cercetătorii cred că persoanele care consumă vin roşu în cantitate moderată vor avea de câştigat datorită acestor proprietăţi deosebite.

Vinul roşu conţine mai mult resveratrol comparativ cu vinul alb, pentru că în timpul fermentării cojile de struguri sunt lăsate mai mult timp în vin.