Home » D:News » NASA face un anunţ istoric: a fost descoperită „sora mai mare a Terrei”. „Începând de azi, Pământul nu mai este atât de singur” – VIDEO

Mihaela STOICA 07.24.2015
O echipă de astronomi a anunţat joi descoperirea, prin intermediul telescopului orbital Kepler, aparţinând NASA, a unei exoplanete foarte asemănătoare Pământului, Kepler 452b, probabil cea mai asemănătoare dintre toate exoplanetele descoperite până în prezent, informează Reuters, AFP şi Xinhua.

Această planetă, cu 60% mai mare decât Terra, este telurică şi se află la distanţa de 1.400 de ani lumină în constelaţia Cygnus (Lebăda).

„Începând de azi, Pământul nu mai este atât de singur”, a declarat cercetătorul Jon Jenkins, din cadrul programului Kepler.

Această descoperire face parte din noul catalog al descoperirilor făcute de telescopul Kepler, care cuprinde 500 de noi posibile exoplanete a căror existenţă trebuie confirmată de specialişti. Aceste 500 de posibile noi descoperiri se adaugă celor 4.175 de posibile exoplanete descoperite până în prezent de celebrul telescop orbital.

Noul catalog include şi 12 planete mai mici decât Pământul şi cu orbitele în aşa-numita zonă de aur a stelei mamă, distanţa la care apa să poată exista în stare lichidă la suprafaţa planetei.

Prima planetă a cărei existenţă a fost confirmată, din cele 500 de planete candidate, este Kepler 452b, iar astfel numărul exoplanetelor confirmate a ajuns la 1.030. Această planetă se află pe orbita unei stele foarte asemănătoare Soarelui, cu doar 4% mai masivă şi cu 10% mai strălucitoare decât acesta. Conform calculelor astronomilor, această stea este şi cu 1,5 miliarde de ani mai „bătrână” decât Soarele. În plus, distanţa orbitală a planetei Kepler 452b este egală cu cea a Pământului faţă de Soare şi astfel, la suprafaţa sa, poate exista apă în stare lichidă, principalul „ingredient” al vieţii.

„Dacă Kepler 452b este într-adevăr o planetă telurică, poziţia sa faţă de steaua în jurul căreia orbitează ne poate indica faptul că se află într-o perioadă de încălzire puternică din istoria climei sale”, conform lui Doug Caldwell, unul dintre astronomii care analizează datele transmise de telescopul Kepler. „Creşterea energiei degajate de o stea care îmbătrâneşte poate provoca evaporarea oceanelor de pe o astfel de planetă”, a adăugat el, precizând că aceasta va fi şi soarta Pământului peste aproximativ 1 miliard de ani, când Soarele va fi mai bătrân şi mai strălucitor.

Misiunea Kepler a costat 600 de milioane de dolari şi a fost lansată în 2009. Până în prezent a urmărit peste 150.000 de stele în căutarea eventualelor planete aflate pe orbita acestora.

► Cel mai pur aer de pe planetă se respiră în România! 7 locuri cu efect terapeutic