Home » D:News » Germanii au făcut o descoperire pe cât de neobişnuită pe atât de spectaculoasă

Germanii au făcut o descoperire pe cât de neobişnuită pe atât de spectaculoasă

Publicat: 24.08.2015
Cercetătorii germani au descoperit recent, într-o carieră de piatră abandonată, un şir neobişnuit de lung de amprente spectaculoase, lăsate în urmă cu 145 de milioane de ani de un dinozaur ce avea o greutate de aproximativ 30 de tone.

„Este o descoperire neobişnuită, pentru că şirul de amprente este foarte lung, iar ele sunt într-o stare de conservare foarte bună”, a declarat paleontologul Benjamin Englich, coordonatorul studiului, referindu-se la acel şir de 90 de amprente de dinozaur, care se întind pe o distanţă de peste 50 de metri. Diametrul amprentelor este de 1,2 metri.

Profesorul Englich şi colegii lui au descoperit acele amprente într-o regiune din centrul Germaniei, în timp ce efectuau săpături într-o fostă carieră de piatră aflată în localitatea Rehburg-Loccum, în apropiere de Hanovra, miercuri.

Amprentele, care seamănă cu cele lăsate de elefanţi, au fost imprimate în sol în urmă cu aproximativ 145 de milioane de ani de un sauropod – un dinozaur dintr-o familie de vieţuitoare de mari dimensiuni, cu gâturi şi cozi foarte lungi.

„În prezent nu există un schelet complet de dinozaur care să fie atât de mare şi care a trăit în acea perioadă. Acest lucru înseamnă că este vorba de o specie pe care nu am «văzut-o» din acea eră”, a spus profesorul Englich.

Amprentele nu sunt doar mari, ci şi foarte adânci, a adăugat profesorul german. Urmele lăsate în sol de acel sauropod au o adâncime de peste 40 de centimetri, sugerând astfel faptul că animalul în cauză avea o greutate de circa 30 de tone, potrivit estimărilor oamenilor de ştiinţă.

Experţii în domeniu speră că amprentele respective îi vor ajuta să obţină mai multe informaţii despre mediul înconjurător din cretacic, o perioadă din trecutul Terrei care s-a încheiat în mod misterios în urmă cu 65 de milioane de ani, odată cu dispariţia în masă a dinozaurilor.

Cele mai mari amprente de dinozaur descoperite vreodată, măsurând aproximativ doi metri în diametru, au fost găsite de un arheolog amator în regiunea franceză Jura în anul 2009.