Home » D:News » ARHIVA APOLLO, online: Peste 8.400 de imagini din misiunile NASA pe Lună, publicate – FOTO

10.06.2015
Un proiect desfăşurat pe parcursul a mai bine de zece ani aduce în faţa pasionaţilor de astronomie o galerie impresionantă de imagini surprinse în timpul misiunilor NASA pe Lună.

Intitulat Project Apollo Archive, proiectul reuneşte peste 8.400 de imagini din timpul misiunilor Apollo într-o galerie structurată, disponibilă online pe platforma Flickr.

Imaginile au fost captate de astronauţi cu aparate foto Hasselblad, atât pe suprafaţa Lunii, cât şi în drumul către satelitul natural al Pământului, notează The Planetary Society.

Întregul proces a durat mai bine de zece ani, conform coordonatorului acestui proiect, Kipp Teague, care susţine că re-scanarea materialelor a început în jurul anului 2004.

Iniţiativa vine în continuarea proiectului Apollo Lunar Surface Journal, însă acum imaginile digitalizate şi postate online sunt needitate şi la o rezoluţie mai înaltă, de 1800 dpi.

Arhiva Apollo postată online urmează să fie completată cu noi materiale, pe care coordonatorul proiectului speră să le obţină în viitorul apropiat.