Home » D:News » Un calup de deşeuri spaţiale se va izbi de Terra în câteva ore

Un calup de deşeuri spaţiale se va izbi de Terra în câteva ore

Publicat: 13.11.2015
Un calup de deşeuri spaţiale, denumit WT1190F, va intra în coliziune cu atmosfera Terrrei astăzi.

Resturile au fost observate încă de la începutul anului 2013, dar oamenii de ştiinţă cred că acestea au ajuns pe orbita planetei noastre în 2009. Calupul de material spaţial se va ciocni de exosferă la ora 1:20 p.m. ET (20:20, ora României) şi va începe să ardă imediat după aceea.

Locaţia în care deşeurile se află în Oceanul Indian, la aproximativ 100 km de coasta Sri Lankăi. Se pare că doar locuitorii din sudul insulei vor avea ocazia să observe cu ochiul liber acest fenomen. Site-ul live.slooh.com şi-a propus să transmită în timp real impactul, oferindu-le internauţilor şansa de a asista la eveniment, de la distanţă.

Chiar dacă astronomii au anunţat că WT1190F nu va provoca daune în timpul coliziunii, guvernul de la Sri Lanka a început să ia măsuri de precauţie. În acest sens, autorităţile au dispus oprirea temporară a zborurilor şi interzicerea pescuitului în zona unde deşeurile spaţiale se vor prăbuşi.

Nu se cunoaşte cu exactitate originea calupului, însă cercetătorii Agenţiei Spaţiale Europene sunt de părere că acesta reprezintă o porţiune dintr-un rezervor al unei rachete. Acesta s-a desprins la un moment dat de motorul navei, plutind în derivă pe orbita Terrei.

Imaginea impactului nu va fi una foarte bună, chiar şi pentru cei care vor avea şansa să observe cu ochiul liber acest fenomen. Motivul principal îl constituie faptul că impactul va avea loc la miezul zilei, când lumina razelor solare atinge intensitatea maximă. Cu toate acestea, cercetătorii se vor folosi de tehnologia de ultimă oră pentru a putea observa fenomenul astronomic.

Este pentru prima dată când experţii au putut calcula cu exactitate ora şi locul unde deşeurile spaţiale vor intra în coliziune cu atmosfera terestră. Cercetătorii speră ca astfel de observaţii vor ajuta la îmbunătăţirea modului în care vor fi localizate coliziunile de la nivelul atmosferei planetei noastre.