Home » D:News » 7 lucruri inedite despre spermă – FOTO

7 lucruri inedite despre spermă – FOTO

01.10.2016
Spermatozoizii au fost observaţi pentru prima dată în anul 1677, de către un olandez.

La fiecare ejaculare, un bărbat poate poate produce circa 200 de milioane de spermatozoizi. Ce se cunoaşte până acest moment despre celulele spermatice? Vă invităm să urmăriţi mai jos:

Calitatea spermei depinde de modul în care ne hrănim

Cercetări recente arată faptul că anumiţi nutrienţi din alimentele pe care le folosim ajută la îmbunătăţirea calităţii, dar şi a cantităţii spermei. Conform specialiştilor, cel mai important nutrient se regăseşte în carnea de peşte şi se numeşte acid docosahexnoic sau, pe scurt, DHA. Se pare că acest acid transformă celulele de spermă disfuncţionale într-unele eficiente.

Foto: pathway27.eu

În cazul bărbaţilor mai în vârstă, la fel de benefică poate fi o dietă bazată pe alimente bogate în antioxidanţi sau multivitamine. Efectele pe care le au zincul, vitamina E sau acidul folic sunt similare cu cele ale DHA-ului.

Celulele de acest tip nu sunt uniforme

Spermatozoidul perfect are capul de formă ovală şi un flagel lung. Este bine de ştiut că nu toate celulele arată la fel, ci doar o treime dintre ele îndeplinesc criteriile prezentate.

Foto: conceiveeasy.com

Defectele apar în toate cele trei zone ale corpului unui spermatozoid, fie că este vorba de cap, gât sau flagel. De exemplu, unii spermatozoizi pot avea două capuri, un flagel mult prea subţire sau chiar mai multe flageluri.

Cum arată sperma în cazul altor organisme

Chiar dacă spermatozoizii umani au un aspect mai puţin plăcut, în cazul masculilor din regnul animal aceste celule au o înfăţişare şi mai neobişnuită. De exemplu, gândacii masculi produc o spermatozoizi care circulă în perechi, în grupuri sau chiar înlănţuiţi. Cantitatea impresionantă de spermă, raportată la dimensiunile acestor insecte, se datorează faptului că femelele au un aparat reproducător activ pe tot parcursul vieţii.

Foto: Dawn Higginson, University of Arizona

Un alt exemplu este cel al şobolanilor-cârtiţă, care produc o cantitate foarte mică de spermatozoizi capabili să parcurgă zonele aparatului reproducător al femelelor. Astfel, mai puţin de 0,1% dintre celule se deplasează în mod eficient.

Spermatozoizii au fost descoperiţi de către un olandez

Celulele seminale au fost observate pentru prima dată de producătorul olandez de microscoape Antony van Leeuwenhoek, în anul 1677. Acesta şi-a analizat propria spermă la microscop şi a observat faptul că în compoziţia acesteia se află „animalculi”.

Foto: berkeley.edu

„Corpul acestora era rotund, teşit în partea superioară şi se continuă cu o coadă alungită”, nota în raportul său omul de ştiinţă olandez.

Pentru multă vreme, rolul spermatozoizilor a fost înţeles greşit

Deşi Antony van Leeuwenhoek a descoperit spermatozoizii la microscop, el a înţeles greşit modul în care aceştia fertilizează. De fapt, procesul ferilizării a fost descris în mod corect de-abia în anul 1879.

Foto: gizmodo.com

În secolul al XVII-lea, cercetătorii credeau că omul ia naştere în interiorul spermatozoizilor sau al ovulelor. Mai mult decât atât, specialiştii din acea perioadă pretindeau că pot observa în capetele spermatozoizilor oameni de dimensiuni foarte mici. De asemenea, în anii 1600 era des vehiculată opinia conform căreia femeia este doar un incubator pentru sperma bărbatului.

Spermatozoizii sunt ajutaţi în procesul de fertilizare

Deşi sunt foarte rapide în timpul fertilizării, celulele spermatice sunt ajutate de hormonii de progesteron în momentul în care penetrează ovulele. Aceştia impulsonează spermatozoizii să fie mult mai activi şi să poată penetra membrana ovulelor.

Foto: gizmodo.com

Bărbaţii macho nu sunt atât de fertili pe cât cred

Femeile tind să fie atrase de bărbaţii cu voci grave. Cu toate acestea, cercetătorii au demonstrat că aceştia nu au o spermă mai bună decât cei cu voci subţiri. Mai mult decât atât, cantitatea de spermă a bărbaţilor macho s-a dovedit a fi mai redusă decât în cazul celorlalţi.

Foto: quotationof.com

Este posibil ca vocea gravă a unora dintre bărbaţi să provoace fiori femeilor, deoarece notele produse se află în legătură directă cu nivelul crescut de testosteron. Cu toate acestea, există cazuri în care nivelul ridicat al acestui hormon poate limita producerea spermei.

Sursa: livescience.com