Home » D:News » Întors recent pe Terra şi vădit schimbat, astronautul american Scott Kelly este supus în continuare unor teste ştiinţifice

03.10.2016

Testele la care Kelly va fi supus îi va ajuta pe cercetători să afle cum s-ar comporta organismul uman în timpul unei misiuni desfăşurate pe suprafaţa planetei Marte.

Surpriză de proporţii în PSD: A fost exclus din partid. Decizia a fost luată şi nu mai e cale de întoarcere

Pe data de 2 martie, astronautul american Scott Kelly, împreună cu colegul său rus Mikhail Kornienko, aterizau pe Terra, după 340 de zile petrecute la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale. La întoarcerea pe Pământ, comandantul misiunii „Expedition 46” a apărut foarte schimbat: era mai întalt, pe figura sa se putea vedea efectul iradierii, iar în privirea sa se putea vedea extenuarea.

Previziune şocantă! Anul în care oamenii vor face mai mult sex cu roboţi decât cu alte persoane

În cadrul misiunii desfăşurate, Kelly a fost supus unei serii de teste, menite să aducă noi informaţii referitoare la posibilitatea de a trimite astronauţi pe planeta Marte. Cât timp astronautul şi-a desfăşurat activitatea în spaţiul cosmic, pe Terra fratele său geamăn, Mark Kelly era investigat în acelaşi scop.

S-a aprins un bec în bord? Află ce înseamnă

Comandantul american a ajutat la realizarea a nu mai puţin de 450 de studii, din aproape toate domeniile ştiinţifice. În acest sens, au fost întreprinse experimente care au avut drept subiect celulele stem, animalele nevertebrate inferioare, dar şi roboţii sau sateliţii. „Doar 18 dintre aceste teste au vizat organismul uman. Chiar şi aşa, am investit foarte mult timp şi efort în realizarea acestora”, a declarat liderul echipei de cercetare al misiunii Expedition 46, John Charles.

Pe parcursul celor 340 de zile, fraţii Scott şi Mark Kelly au fost ţinuţi sub observaţie aproape tot timpul. În mod constant, li s-a măsurat înălţimea, greutatea corporală, dar şi pulsul sau câmpul vizual. Toate aceste teste vor continua cel puţin un an de acum înainte.

În perioada care va urma, atât astronautul american, cât şi cel rus vor trebui să efectueze zilnic exerciţii de recuperare, pentru ca muşchii şi oasele lor să nu se atrofieze. Mai mult decât atât, alături de Mark Kelly, cei doi vor fi supuşi unor investigaţii cu ultrasunete, de imagistică prin rezonanţă magnetică, analize ale sângelui etc. Totodată, Scott va trebui să poarte ochelari, cel puţin pentru o vreme, pentru că vederea sa a fost afectată în mod semnificativ cât timp s-a aflat în spaţiul cosmic.

Cu ocazia desfăşurării misiunii Expedition 46, cercetătorii NASA au reuşit să efectueze, în premieră, un nou tip de investigaţii. Acestea se bazează pe studierea efectului pe care o poate produce radiaţia cosmică asupra ADN-ului uman. În acest sens, oamenii de ştiinţă americani au aflat că, în timpul expediţiei, Scott Kelly a fost expus unei cantităţi de radiaţii de 20 de ori mai mare decât dacă s-ar fi aflat pe Pământ. De asemenea, specialiştii au avertizat că, în cazul în care astronauţii ar ajunge pe suprafaţa planetei Marte, acest nivel ar fi chiar şi de 300 mai ridicat.

Sursa: theguardian.com