Home » D:News » Chinezii au făcut AL DOILEA experiement uman care depăşeşte limita etică. ”Au prezentat semne de mutaţii neintenţionate”

Autor: Marina Manastîrlî 04.13.2016
Chiar dacă dezbaterile despre etica modificării genetice a embrionilor umani sunt în plin, oamenii de ştiinţă din China au efectuat cu succes această procedură pentru a doua oară în istorie.

Pentru acest experiment, echipa a folosit instrumentul de editare a genelor CRISPR /Cas9  în încercarea de a crea embrioni rezistenţi la virusul HIV.

Acest ultim raport a scos în evidenţă atât avantajele cât şi pericolele modificării embrionilor la nivel genetic. Unul dintre avantajele editării genetice a embrionilor este că ar putea fi folosit pentru a lupta sau chiar pentru a preveni bolile şi handicapul, dar în acelaşi timp s-ar putea deschide calea pentru „copii programaţi să aibă caracteristici înnăscute de a comanda. Există şi o întreagă serie de efecte secundare biologice nedorite care nu prea au fost luate încă în considerare.

Guvernele din întreaga lume discută pentru a pune reglementările etice în vigoare, iar acest al doilea experiment, la fel ca primul, care a fost realizat de o echipă diferită din China, a trebuit să fie efectuat în conformitate cu anumite reguli stricte. În primul rând, oamenii de ştiinţă de la Universitatea Medicală Guangzhou au trebuit să folosească embrioni care nu sunt viabili şi care sunt incapabili să se transforme în oameni vii.

De data aceasta, echipa de cercetare a colectat 213 de ovule umane fecundate de la 87 de pacienţi, la o clinica de fertilitate. Ovulele folosite în experiment erau inutilizabile pentru FIV şi au fost donate în scopuri de cercetare. Cu ajutorul CRISPR, geneticienii au introdus în genomul embrionilor o mutaţie, care apare în mod natural, în încercarea de a-i face rezistenţi la virusul HIV.

„Unii oameni transportă în mod natural această mutaţie (cunoscută sub numele de CCR5Δ32) şi sunt rezistenţi la HIV, deoarece mutaţia modifică proteina CCR5 într-un mod care împiedică virusul să pătrundă în celule T, pe care virusul încearcă să le infecteze”, explică Ewen Callaway pentru revista Nature.

Potrivit unui raport publicat în revista Nature, 26 de embrioni umani au fost în cele din urmă direcţionaţi pentru modificarea genetică, iar la patru s-a realizat cu succes. Dintre ceilalţi, un număr semnificativ au prezentat semne de mutaţii neintenţionate, dovada că suntem încă departe de a fi capabili de a realiza acest tip de editare a genelor în mod fiabil şi în condiţii de siguranţă. Toţi embrionii din experiment au fost distruşi după trei zile, au susţinut cercetătorii chinezi.

Tehnologia CRISPR ar putea fi incredibil de promiţătoare. Ea ar permite oamenilor de ştiinţă să localizeze secţiunile proaste ale ADN-ului şi să le înlocuiască dacă este necesar. Dar precizia rămâne încă incertă.

Una dintre celelalte probleme subliniate de adversarii editării genetice este că aceasta tehnică ar putea produce efecte secundare pe care nu ni le putem imagina.

Miezul problemei este următorul: merită oare acest risc potenţialul de a eradica bolile genetice?

„Rezultatele sunt pe de o parte satisfăcătoare, dar şi deranjante, pe de altă parte. Vestea bună este că tehnica a funcţionat în cadrul acestui experiment, în acelaşi mod în care a făcut-o şi pentru primul grup. Aceasta indică reproductibilitatea ştiinţei … dar cu toate acestea, acest grup de cercetători a făcut, de asemenea, şi o altă constatare descrisă de primul grup, şi anume că acest tip de editare a genelor poate determina şi efecte neaşteptate”, a declarat chimistul biolog, Peter Donovan, de la Universitatea din California, care nu a fost implicat în cercetare.

Editarea genelor umane este în prezent permisă în Marea Britanie, dar în conformitate cu reglementări foarte stricte şi este ilegală în SUA, deşi au existat şi acolo tentative.

Vă recomandăm şi aceste articoloe: