Home » D:News » Bolile psihice ar putea fi cauzate de un anumit tip de infecţii. Problema se manifestă diferit la femei

Autor: Alin Motogna 05.06.2016
Se estimează că 75% din populaţia feminină din SUA a suferit, cel puţin o dată în viaţă, din cauza infecţiilor de acest gen.
Infecţiile cu fungi sunt destul de des întâlnite în ultima perioadă, însă specialiştii spun că nu trebuie să ne temem, deoarece ele sunt uşor tratabile . Într-un nou studiu, oamenii de ştiinţă au descoperit o legătură între ciuperca Candida, schizofrenia la bărbaţi şi tulburările de memorie, în cazul femeilor bolnave mintal. Cercetătorii susţin că acest tip de infecţie ar putea avea un impact mult mai îndelungat în timp asupra organismului decât se credea anterior .

Fungii precum Candida cresc în mod natural în intestinele umane, unde provoacă efecte benefice. Cu toate acestea, dacă trăiesc mult prea mult în medii calde şi umede, ciupercile se supradezvoltă, provocând senzaţii precum cea de mâncărime sau arsură sau pot declanşa infecţii cu transmitere sexuală .

Aceste infecţii pot fi prevenite prin reducerea consumului de zahăr, evitarea consumului inutil de antibiotice şi menţinerea unei igiene corespunzătoare. Aceste indicaţii nu sunt întotdeauna respectate, motiv pentru care problema ciupercilor rămâne, însă, una destul de des întâlnită. De exemplu, aproximativ 75% dintre femeile adulte din SUA au avut cel puţin o dată în viaţă o infecţie vaginală provocată de fungii Candida.

În cadrul unui nou proiect de cercetare, specialiştii Şcolii de Medicină din cadrul Universităţii ,,Johns Hopkins” din Baltimore, SUA, au descoperit că unele boli, cum este, de exemplu, schizofrenia, ar putea fi legate de probleme ale sistemului imunitar. În acest sens, echipa de investigaţie a  decis să analizeze care este rolul infecţiilor cu fungi în cadrul acestui proces.

Pentru a face acest lucru, specialiştii au testat 808 subiecţi, care sufereau de schizofrenie sau tulburări bipolare sau nu aveau deloc antecedente medicale de acest tip. După ce au fost luaţi în considerare factori cum ar fi vârsta, rasa, statutul socio-economic şi medicaţia pe care o luaseră până în acel moment cei aflaţi în suferinţă, s-a descoperit că 26% dintre bărbaţii cu schizofrenie aveau anticorpi împotriva ciupercii Candida Albicans, ceea ce sugerează că ar fi fost infectaţi la un moment dat. În mod comparativ, doar 14 procente dintre bărbaţii care nu suferiseră până atunci de o boală psihică fuseseră infectaţi cu respectiva ciupercă.

Organismul femeilor reacţionează diferit la infecţiile cu fungi, faţă de cel al bărbaţilor

Această legătură nu a fost găsită şi la femei, însă atunci când cercetătorii au cerut participanţilor să completeze o serie de teste cognitive, femeile cu schizofrenie sau cele care sufereau de tulburare bipolară care aveau antecedente de infecţie cu fungi  au avut rezultate mult mai slabe, în comparaţie cu cele care nu au fost niciodată infectate.

Testele elaborate de cercetători au fost notate cu câte 100 de puncte. Femeile care sufereau de schizofrenie şi prezentau cele mai mari niveluri de anticorpi împotriva fungilor Candida au obţinut, în medie, cu 11 puncte mai puţin decât celelalte participante la experiment.

,,Deşi nu putem demonstra o legătură directă între infecţia cu Candida şi procesele fiziologice ale creierului, datele noastre arată că un factor asociat cu această problemă, poate chiar organismul în sine, joacă un rol important în afectarea memoriei la femeile care suferă de schizofrenie sau tulburare bipolară, iar acest rezultat trebuie exploatat mai mult în viitor”, susţine Emily Severance, coordonatorul studiului realizat în cadrul Universităţii ,,Johns Hopkins”.

Experimentul are, însă, câteva limitări destul de importante. De exemplu, echipa nu a fost în măsură să elimine influenţa unor care influenţează infecţia cu fungi, cum ar fi dieta alimentară şi starea generală a sistemului imunitar . De asemenea, specialiştii nu şi-au putut da seama din prezenţa anticorpilor când sau unde a avut loc o infecţie sau cât de severă a fost ea.

De ce ne auzim diferit propria voce

Aproape jumătate dintre români păstrează în casă telefoanele vechi, în loc să le recicleze
O femeie se judecă de patru ani cu Apple, după ce soțul a murit înainte să îi poată da parola la cont
Ce este sindromul Triplu X?
Proclamarea Regatului României