Home » D:News » Eşecul europenilor în drumul spre Marte. Sonda de aterizare Schiaparelli a fost descoperită pe suprafaţa planetei Marte de către NASA

Oana Bujor 10.25.2016
NASA a descoperit locaţia sondei de aterizare a Agenţiei Spaţiale Europene. Noile date au fost furnizate de către nava spaţială Mars Reconnaissance Orbiter.

Informaţiile înregistrate de nava mamă Trace Gas Orbiter sunt analizate momentan pentru ca cercetătorii să poată afla ce s-a întâmplat cu sonda de aterizare Schiaparelli. Însă, nava spaţială Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) a surprins posibilul moment al aterizării din zona Meridiani Planum, de pe 20 octombrie.

În noua imagine au apărut două noi formaţiuni care nu puteau fi observate în imaginile precedente. Unul dintre punctele din noua imagine ar putea fi paraşuta utilizată pentru aterizarea lui Schiaparelli. Michel Denis unul dintre managerii de operaţiuni de zbor din cadrul ESA a confirmat ipoteza.

O doua structură nouă este o pată neagră neclară care măsoară în jur de 15×40 metri şi este localizată la 1km la nord de paraşută. Acesta ar putea fi locul în care sonda de aterizare s-a prăbuşit.

ESA a estimat că Schiaparelli a căzut de la o înălţime între 2 şi 4 kilometri, prăbuşindu-se cu o viteză de 300 kilometri pe oră. Experţii consideră că nava ar fi explodat în urma impactului. Nava spaţială a NASA va analiza în detaliu zona prăbuşii cu ajutorul camerei de mare rezoluţie HiRISE.

Poziţia punctului negru arată faptul că Sciaparelli s-a prăbuşit la 5,4 kilometri vest faţă de locul în care trebuia să aterizeze iniţial, conform ESA.

Interesul pentru vaccinare, tot mai scăzut. Mai multe centre din țară vor fi închise