Home » D:News » Cercetătorii au descoperit cum Volkswagen frauda rezultatele testelor de emisie. „Este cel mai complex sistem din istoria automobilelor„

Cercetătorii au descoperit cum Volkswagen frauda rezultatele testelor de emisie. „Este cel mai complex sistem din istoria automobilelor„

Publicat: 26.05.2017
O echipă internaţională de cercetători a dezvăluit mecanismul care a permis automobilelor Volkswagen să măsluiască rezultatele testelor de emisie americane şi europene timp de şase ani până în 2015, când Agenţia de Protecţie a Mediului din SUA a aflat de această fraudă.

După un an de investigaţii, cercetătorii au găsit un cod care permitea computerului de la bordul maşinii să ştie dacă vehiculul trecea printr-un test de emisie. Computerul activa apoi sistemul de control al emisiilor, reducând astfel cantitatea de poluanţi degajată. Computerul cunoştea şi când testul de emisie se termina, moment în care sistemul era dezactivat, scrie Science Daily.

Atunci când sistemul nu era în funcţiune, maşinile emiteau o cantitate de 40 de ori mai mare de oxizi de azot decât limita maximă permisă de EPA.

Echipa, condusă de Kirill Levchenko, savant la University of California San Diego, şi-a prezentat descoperirea la cea de a 38-a ediţia a IEEE Symposium on Security, care a avut loc în perioada 22-24 mai.

Savanţii au obţinut copii ale codurilor din computerele de bord ale automobilelor de pe diferite forumuri şi chiar de pe site-ul oficial al Volkswagen.

În timpul testelor de emisie standard, puterea motorului este măsurată cu un dinamometru într-o simulare menită să imite deplasarea reală din traficul urban. Condiţiile testului fiind publice şi standardizate, este uşor pentru producători să modeleze comportamentul automobilului în timpul testelor. Codul găsit în computerul maşinilor Volkswagen verifică un număr de condiţii asociate cu un test de emisie, precum distanţa, viteza şi chiar poziţia volanului. Dacă aceste condiţii sunt întâlnite, computerul activează mecanismul de reducere al emisiilor.

Sistemul este în sine o piesă tehnologică remarcabilă, după cum precizează şi Levchenko: „dispozitivul Volkswagen este probabil cel mai complex din istoria automobilelor”.

Motoarele diesel pun probleme producătorilor de automobile pentru că procesul de combustie produce mai mult oxid de azot decât motoarele pe benzină. Pentru a reduce aceste emisii, computerul de bord trebuie să sacrifice performanţa sau eficienţa motorului pentru a se încadra în standardele impuse de legislaţie.

Studiul de faţă atrage atenţia asupra problemelor aduse de verificarea sistemelor care pot încerca să ascundă emisiile reale şi propune elaborarea unei noi serii de tehnici care să contracareze aceste sisteme.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

O descoperire poate stârni un scandal şi mai mare ca în cazul Volkswagen. Maşinile Diesel poluează mai mult decât în testele de laborator

Poluarea maşinilor Volkswagen este mai mare decât se credea anterior. Poate duce la moartea prematură a cel puţin 1.200 de oameni

Sateliţii NASA au descoperit mutiple surse TOXICE de poluare ale aerului – FOTO

Două miliarde de copii respiră un aer poluat, iar sănătatea lor este în pericol

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Virusurile gripale au început să circule mai devreme decât de obicei în Europa
Virusurile gripale au început să circule mai devreme decât de obicei în Europa
Cum este viața în cel mai rece oraș din lume? Mâncarea îngheață în câteva secunde!
Cum este viața în cel mai rece oraș din lume? Mâncarea îngheață în câteva secunde!
Universul invizibil dezvăluie noi indicii despre materia întunecată
Universul invizibil dezvăluie noi indicii despre materia întunecată
Vieți marcate de lepră: conducători, poeți și un gest rar de devoțiune
Vieți marcate de lepră: conducători, poeți și un gest rar de devoțiune
De ce ni se pare că luna decembrie „vine mai devreme” în fiecare an?
De ce ni se pare că luna decembrie „vine mai devreme” în fiecare an?
Ligrul: întâlnirea rară dintre regele leu și tigru
Ligrul: întâlnirea rară dintre regele leu și tigru
Cine a fost Cleopatra dincolo de mitul seducției? O regină cultivată, o jucătoare politică redutabilă și o figură istorică mult mai complexă decât legenda
Cine a fost Cleopatra dincolo de mitul seducției? O regină cultivată, o jucătoare politică redutabilă și o figură ...
Funicularul, ingineria care face accesibile pantele imposibile
Funicularul, ingineria care face accesibile pantele imposibile
„Olympia” lui Édouard Manet: de la acuzații de imoralitate și plagiat la redefinirea nudului în pictura modernă
„Olympia” lui Édouard Manet: de la acuzații de imoralitate și plagiat la redefinirea nudului în pictura modernă
Ce este ADHD și ce înseamnă cu adevărat
Ce este ADHD și ce înseamnă cu adevărat
De ce unii specialiști recomandă cafeaua înainte de somn? Explicația biologică, pe înțelesul tuturor
De ce unii specialiști recomandă cafeaua înainte de somn? Explicația biologică, pe înțelesul tuturor
Cum a măsurat Eratostene circumferința Pământului cu un băț în anul 240 î.Hr.?
Cum a măsurat Eratostene circumferința Pământului cu un băț în anul 240 î.Hr.?
De ce lipsesc culori din Soare? Nici măcar oamenii de știință nu au răspunsul complet!
De ce lipsesc culori din Soare? Nici măcar oamenii de știință nu au răspunsul complet!
Sfârșitul unei ere: Donald Trump suspendă Loteria Vizelor
Sfârșitul unei ere: Donald Trump suspendă Loteria Vizelor
Fiul regizorului american Rob Reiner, acuzat pentru uciderea părinților. Ce pedeapsă riscă?
Fiul regizorului american Rob Reiner, acuzat pentru uciderea părinților. Ce pedeapsă riscă?
Cel mai nou și avansat portavion al Chinei a traversat Strâmtoarea Taiwanului
Cel mai nou și avansat portavion al Chinei a traversat Strâmtoarea Taiwanului
Cum a instituit Ceauşescu „starea de necesitate” ca urmare a „acţiunilor irendentise”
Cum a instituit Ceauşescu „starea de necesitate” ca urmare a „acţiunilor irendentise”
Cum au ajuns câteva monede americane să valoreze 17 milioane de dolari?
Cum au ajuns câteva monede americane să valoreze 17 milioane de dolari?