Home » D:News » Cercetătorii au descoperit cum Volkswagen frauda rezultatele testelor de emisie. „Este cel mai complex sistem din istoria automobilelor„

Cercetătorii au descoperit cum Volkswagen frauda rezultatele testelor de emisie. „Este cel mai complex sistem din istoria automobilelor„

Autor: Alexandru Voiculescu 05.26.2017
O echipă internaţională de cercetători a dezvăluit mecanismul care a permis automobilelor Volkswagen să măsluiască rezultatele testelor de emisie americane şi europene timp de şase ani până în 2015, când Agenţia de Protecţie a Mediului din SUA a aflat de această fraudă.

După un an de investigaţii, cercetătorii au găsit un cod care permitea computerului de la bordul maşinii să ştie dacă vehiculul trecea printr-un test de emisie. Computerul activa apoi sistemul de control al emisiilor, reducând astfel cantitatea de poluanţi degajată. Computerul cunoştea şi când testul de emisie se termina, moment în care sistemul era dezactivat, scrie Science Daily.

Atunci când sistemul nu era în funcţiune, maşinile emiteau o cantitate de 40 de ori mai mare de oxizi de azot decât limita maximă permisă de EPA.

Echipa, condusă de Kirill Levchenko, savant la University of California San Diego, şi-a prezentat descoperirea la cea de a 38-a ediţia a IEEE Symposium on Security, care a avut loc în perioada 22-24 mai.

Savanţii au obţinut copii ale codurilor din computerele de bord ale automobilelor de pe diferite forumuri şi chiar de pe site-ul oficial al Volkswagen.

În timpul testelor de emisie standard, puterea motorului este măsurată cu un dinamometru într-o simulare menită să imite deplasarea reală din traficul urban. Condiţiile testului fiind publice şi standardizate, este uşor pentru producători să modeleze comportamentul automobilului în timpul testelor. Codul găsit în computerul maşinilor Volkswagen verifică un număr de condiţii asociate cu un test de emisie, precum distanţa, viteza şi chiar poziţia volanului. Dacă aceste condiţii sunt întâlnite, computerul activează mecanismul de reducere al emisiilor.

Sistemul este în sine o piesă tehnologică remarcabilă, după cum precizează şi Levchenko: „dispozitivul Volkswagen este probabil cel mai complex din istoria automobilelor”.

Motoarele diesel pun probleme producătorilor de automobile pentru că procesul de combustie produce mai mult oxid de azot decât motoarele pe benzină. Pentru a reduce aceste emisii, computerul de bord trebuie să sacrifice performanţa sau eficienţa motorului pentru a se încadra în standardele impuse de legislaţie.

Studiul de faţă atrage atenţia asupra problemelor aduse de verificarea sistemelor care pot încerca să ascundă emisiile reale şi propune elaborarea unei noi serii de tehnici care să contracareze aceste sisteme.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

O descoperire poate stârni un scandal şi mai mare ca în cazul Volkswagen. Maşinile Diesel poluează mai mult decât în testele de laborator

Poluarea maşinilor Volkswagen este mai mare decât se credea anterior. Poate duce la moartea prematură a cel puţin 1.200 de oameni

Sateliţii NASA au descoperit mutiple surse TOXICE de poluare ale aerului – FOTO

Două miliarde de copii respiră un aer poluat, iar sănătatea lor este în pericol

Cele mai noi articole
CubeRovers, roboții care ar putea revoluționa explorarea selenară
CubeRovers, roboții care ar putea revoluționa explorarea selenară
Admitere liceu 2020. Peste 8.500 de elevi nu au fost repartizaţi. Care a fost motivul
Admitere liceu 2020. Peste 8.500 de elevi nu au fost repartizaţi. Care a fost motivul
Turiștii care vor să ajungă în Grecia prin punctul vamal cu Bulgaria trebuie să prezinte test negativ pentru COVID-19
Turiștii care vor să ajungă în Grecia prin punctul vamal cu Bulgaria trebuie să prezinte test negativ pentru COVID-19
Când se vor afişa rezultatele complete de la Evaluarea Naţională (Capacitate) 2020. Edu.ro anunţă notele pe judeţe
Când se vor afişa rezultatele complete de la Evaluarea Naţională (Capacitate) 2020. Edu.ro anunţă notele pe judeţe
Apa ar putea fi motivul pentru care mayașii și-au părăsit unul dintre cele mai mari orașe
Apa ar putea fi motivul pentru care mayașii și-au părăsit unul dintre cele mai mari orașe
Dilemele etice pentru care vor trebui să fie pregătite mașinile autonome
Dilemele etice pentru care vor trebui să fie pregătite mașinile autonome
SUA investighează o potențială scurgere de radiații la unul dintre laboratoarele sale nucleare
SUA investighează o potențială scurgere de radiații la unul dintre laboratoarele sale nucleare
Astronomii au descoperit patru obiecte pe care nu le pot clasifica
Astronomii au descoperit patru obiecte pe care nu le pot clasifica
Admitere liceu 2020. Rezultatele repartizării computerizate au fost publicate pe Edu.ro
Admitere liceu 2020. Rezultatele repartizării computerizate au fost publicate pe Edu.ro
Xiaomi va lansa primul televizor smart OLED însă va costa mai mult decât te-ai fi așteptat
Xiaomi va lansa primul televizor smart OLED însă va costa mai mult decât te-ai fi așteptat
Cercetătorii au descoperit o genă care suprimă simptomele Alzheimerului
Cercetătorii au descoperit o genă care suprimă simptomele Alzheimerului
Val de pneumonie în Kazahstan, în plină pandemie de coronavirus. Peste 1.700 de persoane au murit
Val de pneumonie în Kazahstan, în plină pandemie de coronavirus. Peste 1.700 de persoane au murit
Casa în care s-a născut revoluţionarul Che Guevara a fost scoasă la vânzare
Casa în care s-a născut revoluţionarul Che Guevara a fost scoasă la vânzare
Care sunt telefoanele care vor primi update la EMUI 11?
Care sunt telefoanele care vor primi update la EMUI 11?
Manipularea colesterolului ar putea opri cancerul pancreatic
Manipularea colesterolului ar putea opri cancerul pancreatic
Situri aborigene subacvatice, descoperite pentru prima oară de cercetători în vestul Australiei
Situri aborigene subacvatice, descoperite pentru prima oară de cercetători în vestul Australiei
Roboții cu abur, tehnologia care va explora spațiul?
Roboții cu abur, tehnologia care va explora spațiul?
Există un loc pe Pământ care continuă să se răcească, și nu să se încălzească. Un nou studiu arată de ce
Există un loc pe Pământ care continuă să se răcească, și nu să se încălzească. Un nou studiu arată de ce