Home » D:News » De ce bărbaţii nu le înţeleg pe femei? Concluziile unui studiu în care au fost analizate aproape 50.000 de persoane

03.18.2018
Un nou studiu a analizat motivele pentru care bărbaţii nu le înţeleg pe femei. Dintre acestea, lipsa empatiei ar putea fi cel mai popular dezavantaj.

Empatia este capacitatea de a recunoaşte şi a relaţiona cu ceea ce se petrece în mintea unei persoane, dar oamenii de ştiinţă cunosc foarte puţine despre scânteia care îi face pe indivizi să fie conştienţi de sentimentele celor de lângă ei, scrie livescience.com.

Într-un nou studiu, publicat în data de 11 martie, în revista medicală Translational Psychiatry, cercetătorii au apelat la genetică, pentru a căuta răspunsul.

Aceştia au analizat datele despre 47.000 de oameni care au folosit 23andMe, un kit de testare a ADN-ului pentru acasă.

Cercetătorii au descoperit că, în ciuda rezultatelor mai bune ale femeilor în privinţa „Emotional Quotient” (EQ), comparativ cu bărbaţii, nu există o bază genetică pentru aceste diferenţe, a declarat coordonatorul studiului, Varun Warrier, care studiază neurologia la Universitatea Cambridge din Marea Britanie.

„Genetic vorbind, bărbaţii şi femeile par identici, dar există diferenţe în privinţa empatiei, care sunt destul de mari”, a declarat Warrier. Cel mai ridicat scor în EQ este 80. Bărbaţii au înregistrat în general 40, iar femeile, 50”.

Cele 60 de întrebări care alcătuiesc testul se concentrează asupra aspectelor diverse ale empatiei, inclusiv asupra empatiei cognitive (capacitatea de a înţelege cum gândesc alţii) şi empatia afectivă (capacitatea de a reacţiona la stimulii altora). A doua caracteristică este suprimată în cazul celor cu autism, scrie sursa citată.

Citeşte continuarea în Gândul