Prima pagină D:News

Dieta pentru fertilitate: Ce alimente sunt recomandate

12.03.2018 | ● Vizualizări: 361

Perioada Sărbătorilor reuneşte orice familie, iar sezonul acesta este favorabil şi când vorbim, de ce nu, de mărirea acesteia. În Statele Unite, rata de concepţie atinge cote maxime în luna Decembrie, iar 9 din 10 naşteri au loc în perioada 9-20 septembrie a anului următor, informează Centrul Naţional de Statistică a Sănătăţii din ţara respectivă. Luând în considerare faptul că o sarcină poate ajunge până la 38 de săptămâni, multe femei rămân însărcinate chiar în perioada Crăciunului.

În acelaşi timp, perioada Sărbătorilor nu este tocmai favorabilă  dietelor şi stilului de viaţă sănătos, care reprezintă un factor optim pentru fertilitate. Cu toţii ştim cum arată mesele de Crăciun şi cât de tentante sunt, dar pentru un bebe sănătos, este nevoie de câteva schimbări în alimentaţie.

”Dieta pentru fertilitate este ideală dacă te pregăteşti să rămâi însărcinată şi să-ţi măreşti şansele, fiind una dintre cele mai sănătoase schimbări pe care le poţi face”, susţine Hethir Rodriguez, erborizator specializat în sănătatea femeii şi fondatorul site-ului natural-fertility-info.com. ”O dietă fertilă susţine corpul în efortul de a se reproduce şi presupune consumul de mâncăruri bogate în nutrienţi necesari sănătăţii hormonale, dezvoltării fetusului, a sănătăţii spermatozoizilor şi multe altele”, continuă specialistul.

Fertilitate: alimente pe care să le consumi pentru a rămâne însărcinată

Specialistul oferă cinci sfaturi care sar în ajutorul femeilor care-şi doresc să-şi îmbunătăţească fertilitatea:



Mănâncă organic- Se recomandă ca, în special, în perioada de reproducere, partenerii să consume produse organice. Produsele din comerţ pot conţine erbicide şi pesticide dăunătoare care afectează atât feritilitatea femeii, cât şi cea a bărbatului, iar studiile arată că legumele şi fructele organice au valori nutriţionale mai bune.

Consumă peşti de apă rece- Acizii graşi ajută la producerea hormonilor, reduc inflamaţiile şi ajută la reglarea ciclului menstrual. Peştele este o sursă ideală de omega 3, un acid gras esenţial. Specialistul recomandă evitarea peştilor de ape adânci precum, tonul sau peştele sabie, din cauza potenţialelor concentraţii de mercur.  Concentraţi-vă asupra peştilor de apă rece precum, somonul de Alaska, codul şi halibutul.

Continuarea pe CSID.