Home » D:News » Descoperire şocantă: Piloţii de pe Boeing 737 aveau doar 40 de secunde pentru corectarea erorii

Descoperire şocantă: Piloţii de pe Boeing 737 aveau doar 40 de secunde pentru corectarea erorii

03.27.2019
Descoperire şocantă: Piloţii de pe Boeing 737 aveau doar 40 de secunde pentru corectarea erorii
Piloţii care au reprodus într-un simulator de zbor problemele avionului Boeing 737 al companiei Lion Air, prăbuşit în octombrie 2018 în Indonezia, au descoperit că a existat doar un interval de 40 de secunde pentru dezactivarea sistemului automat şi evitarea prăbuşirii, scrie The New York Times.

Piloţii au testat o situaţie de criză similară cu ceea ce anchetatorii suspectează că s-a întâmplat în cazul avionului companiei Lion Air în toamna anului trecut. În cursul testelor, a fost simulată defectarea unui senzor şi modul de funcţionare a softului care are rolul evitării intrării aeronavei în picaj, potrivit Mediafax.

Imediat după defectarea senzorului, piloţii au avut la dispoziţie un timp foarte scurt pentru dezactivarea sistemului automat şi evitarea intrării avionului Boeing 737 Max pe o traiectorie inevitabilă de prăbuşire, au declarat pentru cotidianul The New York Times două persoane implicate în simulare.

Chiar dacă investigaţiile continuă, sistemul automat (Sistemul de amplificare a caracteristicilor de manevrare / Maneuvering Characteristics Augmentation System, MCAS) este în centrul atenţiei autorităţilor care încearcă să afle cauzele prăbuşirii avionului Boeing 737 Max al companiei Lion Air în octombrie 2018 şi aeronavei de acelaşi tip a companiei Ethiopian Airlines în martie.

Piloţii celor două aeronave fuseseră instruiţi doar foarte puţin în legătură cu acest sistem automat. În ultimele minute înainte de prăbuşire, căpitanul avionului Lion Air a răsfoit în grabă manualul tehnic pentru a afla ce să facă. În ceea ce pare a fi o recunoaştere tacită a problemelor sistemului, compania Boeing urmează să propună o actualizare a softului care le va oferi piloţilor mai mult control manual, afirmă surse citate de NYT.

Actualul soft permite dezactivarea sistemului automat, dar, conform simulărilor, piloţii au la dispoziţie mai puţin de 40 de secunde pentru a prelua manual controlul asupra aeronavei înainte ca aceasta să intre pe o traiectorie inevitabilă de picaj. În cursul simulărilor, piloţii au reuşit să aplice corect procedurile, dezactivând cu succes sistemul automat şi evitând prăbuşirea.

John Cox, expert în siguranţa zborurilor şi fost pilot pe avion Boeing 737, crede că piloţii pot reuşi să urmeze procedurile şi să prelungească la câteva minute perioada de 40 de secunde esenţială pentru corectarea traiectoriei. Dar nici cele câteva minute nu vor fi suficiente pentru depistarea şi rezolvarea defecţiunilor, mai ales dacă piloţii, cum a fost cazul celor de la Lion Air, nu au primit instructaj adecvat privind sistemul automat. „Există un interval limitat pentru rezolvarea problemei, iar acel echipaj (Lion Air -n.red.) nici măcar nu ştia că sistemul automat exista”, explică el.

Un purtător de cuvânt al companiei Boeing a comunicat că actualele proceduri pentru pilotarea modeului 737 Max includ modalităţi pentru a face faţă unor astfel de circumstanţe. Reprezentantul Boeing a precizat că piloţii au primit noi proceduri de urgenţă după accidentul Lion Air. „Sistemul nostru software conţine garanţii suplimentare, reducând sarcinile echipajului”, a subliniat el.

Noul sistem automat are funcţie de siguranţă, pentru evitarea intrării aeronavei în picaj. Pe baza datelor furnizate de un senzor, sistemul se activează dacă partea frontală a avionului este prea ridicată. Partea din faţă este coborâtă automat pentru evitarea reducerii portanţei şi intrării în picaj. În actuala concepţie, sistemul automat se activează câte zece secunde, cu o pauză de câte cinci secunde. În condiţiile simulate la zborul Lion Air – cu senzorul defect – trei activări ale sistemului – 40 de secunde – riscă să genereze o traiectorie inevitabilă de picaj, au declarat două persoane implicate în simulare.

Un avion Boeing 737 Max care efectua cursa Lion Air 610 între oraşele indoneziene Jakarta şi Pangkal Pinang s-a prăbuşit în octombrie 2018 în mare. Cele 189 de persoane aflate la bord au murit. Un alt avion Boeing 737 Max, al companiei Ethiopian Airlines, care zbura de la Addis Abeba (Etiopia) spre Nairobi (Kenya) s-a prăbuşit în martie 2019. Cele 157 de persoane aflate la bord au murit.

Potrivit experţilor, piloţii probabil au avut dificultăţi în dezactivarea unui sistem automat care împiedică intrarea în picaj a avionului. Compania Boeing analizează posibilitatea actualizării dispozitivului software care coordonează acest sistem.

 

Cele mai noi articole
Renault și Plug Power își unesc forțele pentru dezvoltarea de vehicule comerciale alimentate cu hidrogen
Renault și Plug Power își unesc forțele pentru dezvoltarea de vehicule comerciale alimentate cu hidrogen
Cercetătorii chinezi au obținut șablonul complet al supernovei de tip la
Cercetătorii chinezi au obținut șablonul complet al supernovei de tip la
Cum a trecut omenirea de la politeism la monoteism
Cum a trecut omenirea de la politeism la monoteism
Istoria ciudată a tigrilor albi. Cum au putut doi tigri bengalezi portocalii să producă un pui alb
Istoria ciudată a tigrilor albi. Cum au putut doi tigri bengalezi portocalii să producă un pui alb
Credința lui Pitagora că bobul este uman este posibil să-l fi ucis
Credința lui Pitagora că bobul este uman este posibil să-l fi ucis
Forma rară de ADN cvadruplu, observată pentru prima oară de cercetători în celule vii
Forma rară de ADN cvadruplu, observată pentru prima oară de cercetători în celule vii
Un bărbat riscă să piardă 236 de milioane de dolari în Bitcoin, dacă mai greșește parola de acces de două ori
Un bărbat riscă să piardă 236 de milioane de dolari în Bitcoin, dacă mai greșește parola de acces de două ori
Testarea celei mai puternice rachete a NASA s-a încheiat cu un eșec parțial
Testarea celei mai puternice rachete a NASA s-a încheiat cu un eșec parțial
Ultimul împărat al Imperiului Roman: Teodosiu I
Ultimul împărat al Imperiului Roman: Teodosiu I
Celibatul, Misoginia și Sodomia. Obiceiul medieval care a avut consecințe periculoase, de lungă durată
Celibatul, Misoginia și Sodomia. Obiceiul medieval care a avut consecințe periculoase, de lungă durată
O femeie acuză că a fost monitorizată de angajator printr-o pernă inteligentă pentru scaun
O femeie acuză că a fost monitorizată de angajator printr-o pernă inteligentă pentru scaun
Un mozaic de mare importanță al lui Alexandru cel Mare, restaurat
Un mozaic de mare importanță al lui Alexandru cel Mare, restaurat
Serpent D’Océan, uriașul schelet de șarpe rămas blocat pe malul râului Loara din Franța
Serpent D’Océan, uriașul schelet de șarpe rămas blocat pe malul râului Loara din Franța
Ce plan are Elon Musk pentru primii muncitori trimiși pe planeta Marte
Ce plan are Elon Musk pentru primii muncitori trimiși pe planeta Marte
O nouă legătură chimică extrem de puternică a fost descoperită
O nouă legătură chimică extrem de puternică a fost descoperită
Imagini amuzante cu un urs surprins în timp ce se scarpină de un copac, în Parcul Național Retezat
Imagini amuzante cu un urs surprins în timp ce se scarpină de un copac, în Parcul Național Retezat
Materia întunecată pur și simplu nu există. Cum argumentează cercetătorii cel mai recent studiu
Materia întunecată pur și simplu nu există. Cum argumentează cercetătorii cel mai recent studiu
Ilustrații rare din Dante, transformate în imagini digitale
Ilustrații rare din Dante, transformate în imagini digitale