Home » D:News » Cercetătorul-şef al NASA crede că în doar câţiva ani o să descoperim viaţă pe Marte

Publicat: 07.10.2019
Jim Green, cercetător-şef al NASA, este de părere că descoperirea vieţii biologice pe Marte se află la doar câtiva ani distanţă.

Cercetătorul-şef al NASA, Jim Green, este optimist în ceea ce priveşte şansele roverelor trimise pe Marte de a găsi urme ale vieţii biologice. Totuşi, perspectiva identificării unor forme de viaţă în afara Terrei nu este una fericită, conform acestuia, şi asta din cauza faptului că publicul nu pare a fi pregătit să se confrunte cu implicaţiile acestei descoperiri, notează Futurism.

„Descoperirea (n.r. vieţii pe Marte) va duce la apariţia unor noi modalităţi de a interpreta lucrurile”, a declarat Jim Green pentru The Telegraph.

„Nu cred că suntem pregătiţi pentru rezultatele acestor misiuni. Sunt îngrijorat deoarece cred că suntem aproape de a face această descoperire şi că va trebui să anunţăm asta”, a mai adăugat Jim Green.

Cele două rovere care se vor afla pe suprafaţa lui Marte vor săpa o serie de găuri pentru a obţine mostre de roci pe care le vor analiza pentru a identifica urme ale materiei organice, un indicator al vieţii biologice.

Jim Green este de părere că descoperirea unor indicii cu privire la existenţa unor forme de viaţă care au existat sau care există pe Marte va duce la o serie de noi întrebări. Acestea vor viza asemănările dintre formele de viaţă descoperite pe Marte şi cele de pe Terra sau dacă este posibil ca formele de viaţă să fi „sărit” de pe o planetă pe alta.

„Nu există motive să nu credem că nu ar exista civilizaţii peste tot în Univers, dat fiind faptul că găsim exoplanete în continuare”, a mai adăugat cercetătorul.