Home » D:News » Producătorii au metode tot mai neobişnuite pentru a reduce cantitatea de erbicide care ajunge în natură

Publicat: 10.02.2020
În eforturile lor de a diminua vizibil consumul de pesticide, unii promotori ai soluţiilor mai „verzi” de combatere a buruienilor revin asupra tehnologiilor revoluţionare, dar demult uitate.

Ca un mic exemplu de avangardism, sistemul Growave încălzeşte moleculele de apă din buruienile dăunătoare şi generează vibraţia acestora. Acţiunea duce la o rupere a pereţilor celulelor, distrugând astfel planta, spun cei de la BBC.

Temerile cu privire la vestitul erbicid glifosat sunt în continuă creştere, începând din anul 2015. Şi asta datorită anunţului făcut de vocile autorizate ale Agenţiei Internaţionale de Cercetare a Cancerului (AICC), instituţie aparţinând Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), potrivit cărora acest pesticid ar fi generator de cancer.

De atunci, zeci de mii de reclamanţi au reunit procesele împotriva unui cunoscut gigant german în producţia de produse pentru protecţia plantelor, plângându-se că un renumit brand de produs de protecţia a platelor la nivel mondial, care conţine glifosat, le-ar fi provocat apariţia temutei afecţiuni.

La nivel european, utilizarea glifosatului este aprobată până în anul 2022. Cu toate acestea, Germania, Austria, Italia, Regatul Ţărilor de Jos, Franţa şi Cehia promit sau iau în considerare interziceri în folosirea acestei molecule.

Citeşte continuarea pe Gândul!

Cum implementează Germania sistemul de reciclare a ambalajelor