Home » D:News » Câţi ani ar mai fi trăit oamenii, dacă nu ar fi fost ucişi de coronavirus

Câţi ani ar mai fi trăit oamenii, dacă nu ar fi fost ucişi de coronavirus

Publicat: 26.04.2020
Cercetătorii de la Universitatea Glasgow din Scoţia au realizat un studiu pentru a observa care era speranţa de viaţă a persoanelor decedate din cauza coronavirusului şi implicit câţi ani au pierdut acele persoane.

Cercetătorii au vrut să afle câţi ani din viaţă pierd în medie oamenii care au fost ucişi de coronavirus, potrivit The Sun.

Oamenii de ştiinţă au luat ca studiu de caz Italia, una dintre cele mai afectate ţări de coronavirus din lume.

Datele referitoare la speranţa de viaţă a italienilor au fost comparate cu cele ale OMS şi cu baza de date a sistemului de sănătate a Marii Britanii.

„Ar mai fi trăit 13 ani”

Asfel, specialiştii au concluzionat că în medie, bărbaţii ar fi trebuit să mai trăiască 13 ani, iar femeile 11, dacă nu ar fi murit din cauza COVID-19.

„În rândul pacienţilor care mor de Covid-19, se pare că există o povară considerabilă în ceea ce priveşte anii de viaţă pierduţi,”, se arată în raport.

Studiul are intenţia de a prezenta gravitatea coronavirusului care poate curma mai mult de un deceniu din viaţa unui om, în contextul în care mai multe voci au spus că persoanele răpuse de COVID-19, oricum nu ar mai fi avut mult de trait.

Citeşte continuarea pe Gândul!