Home » D:News » Astronomii au surprins imagini spectaculoase cu planeta Jupiter, folosind o tehnică ”norocoasă”

Publicat: 12.05.2020
Astronomii au surprins unele dintre cele mai clare fotografii cu planeta Jupiter, folosind o tehnică numită „imagini norocoase”.

Fotografiile, făcute cu ajutorul telescopului Gemini North situat pe vulcanul inactiv Mauna Kea din Hawaii, dezvăluie fulgere şi sisteme de furtuni formându-se în jurul norilor groşi de gheaţă şi lichid. Imaginile arată straturile atmosferice calde şi adânci ale planetei, strălucind printre golurile din nori, oferind un efect de „jack-o-lantern” (efectul luminii dovlecilor de Halloween) , transmite The Guardian.

„Datele obţinute cu Gemini au fost cruciale pentru că ne-au permis să cercetăm în mod mai aprofundat norii lui Jupiter”, a declarat Michael Wong, de la Universitatea din California, Berkeley, care a coordonat echipa de cercetători. „Am folosit o tehnică foarte puternică numită imagini norocoase”, a adăugat Wong.

Tehnica presupune obţinerea unui număr mare de imagini cu expunere scurtă, iar apoi folosirea doar a celor mai clare, atunci când atmosfera Pământului este mai stabilă. „Aceste imagini sunt mai bune ca priveliştea din spaţiu”, a mai spus Wong.

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

Astronomii au fotografiat, în premieră, un jet de gaze eliberat de coliziunea a două galaxii

Astronomii au surprins o gaură neagră care a devorat atmosfera unei stele, lăsând în urmă dar nucleul acesteia

Reuşită în astronomie. A fost descoperită sursa unui impuls radio rapid venit din spaţiu