Home » D:News » Studiu: Pisicile asimptomatice pot transmite noul coronavirus la alte pisici. Care este riscul asupra oamenilor

Descopera 05.16.2020
Pisicile pot răspândi noul coronavirus şi la alte pisici fără ca vreuna dintre ele să aibă simptome, rezultă dintr-un studiu realizat de o echipă de cercetători americani, scrie The Times.

Oamenii de ştiinţă de la Şcoala de Medicină Veterinară a Universităţii din Wisconsin au realizat un experiment de laborator pe pisici, pentru a vedea dacă acestea transmit virusul la alte animale.

Cercetătorii au luat virusul de la un pacient uman şi au infectat trei pisici cu acesta. Fiecare pisică a fost plasată împreună cu o alta care nu era infectată. În cinci zile, coronavirusul a fost găsit la toate cele trei animale recent expuse.

Niciuna dintre cele şase pisici nu a prezentat simptome.

„Nu au strănutat, nici tuse, temperatura corpului a fost normală şi nici nu au pierdut nicio greutate”, a spus Peter Halfmann, unul dintre veterinarii implicaţi în experiment. „Dacă proprietarul unui animal de companie s-ar fi uitat la ele … nu ar fi observat nimic”, informează Mediafax.

Oamenii de ştiinţă care au realizat experimentul spun că datele adunate de ei nu înseamnă că noul coronavirus poate fi transmis de la animale la oameni sau invers.

Asociaţia de Medicină Veterinară Americană a declarat într-un comunicat că doar pentru că un animal poate fi infectat în mod deliberat într-un laborator „nu înseamnă că va fi uşor infectat cu acelaşi virus în condiţii naturale”.

Experţii spun că pentru orice eventualitate este bine ca proprietarii de animale de companie să nu le sărute şi să păstreze suprafeţele curate pentru a reduce şansele de a lua orice fel de virus pe care acestea l-ar putea purta.