Home » D:News » Ofertă de la NASA: opt luni închis într-un laborator din Rusia pentru un experiment important

Voluntari în experimentul desfășurat în laboratorul din Rusia / Credit foto: Profimedia
Publicat: 22.05.2020

Agenția spațială americană (NASA) caută voluntari care să petreacă opt luni închiși într-un laborator din Rusia, ca parte a unui experiment.

GALERIE FOTO cu laboratorul din Rusia

În momentul în care oamenii se vor întoarce pe Lună şi vor pleca în premieră către Marte, vor trebui să fie pregătiţi pentru o călătorie lungă în spaţiu și petrecerea unei perioade mari departe de casă.

Programul spaţial Artemis derulat de NASA vizează revenirea oamenilor pe Lună în anul 2024, după o absență de 52 de ani. Agenția Spațială Nord-Americană vrea să ajungă și mai departe: amartizarea pământenilor.

Aceste călătorii în spațiu nu sunt ușoare, astfel că trebuie o pregătire foarte bună a viitorilor astronauți care vor păși pe Planeta Roșie.

După un experiment comun americano- rus, derulat timp de patru luni anul trecut, este lansat un altul. Este vorba de petrecerea unei perioade de opt luni în izolare, într-un laborator al Institutului pentru Probleme Biomedicale al Rusiei, din Moscova, după cum a anunțat NASA, citată de Space.

Experimente anterioare în laboratorul rusesc

Acest laborator a mai fost folosit în 2011, în două experimente de simulare a unor misiuni către Planeta Roșie, cunoscute ca Mars500. În timpul acestor „misiuni”, echipajele au fost izolate timp de 520 de zile, respectiv 105 zile.

În noul experiment, voluntarii vor sta izolați timp de opt luni în condiții cu „aspecte de mediu similare celor pe care astronauții se aşteaptă să le înfrunte în viitoarele misiuni spre Marte”.

Participanții vor petrece timp de opt luni locuind împreună în izolare şi lucrând la experimente ştiinţifice. Ei vor realiza inclusiv experimente virtuale pe care viitorii astronauți le-ar putea efectua în spațiu, inclusiv pe Lună și Marte.

Criteriile de selecție a voluntarilor la experiment

Acest nou studiu îi va ajuta pe cercetătorii NASA să înțeleagă mai bine efectele psihologice şi fiziologice ale izolării, după cum a anunțat Agenția spațială americană.

Acest tip de misiuni îi ajută pe cercetători să realizeze nu numai experimente științifice relevante, ci și să vadă cum oamenii se descurcă în condiții ciudate pentru perioade de timp îndelungate.

În privința criteriilor de selecție a voluntarilor, NASA a anunțat că se caută cetăţeni americani „puternic motivaţi”, cu vârste cuprinse între 30 şi 55 de ani.

Aceștia trebuie să vorbească cursiv limbile engleză și rusă, să aibă cel puţin un masterat sau doctorat în științe, sau pot fi medici sau cu pregătire militară. De asemenea, pot fi luați în considerare și cei care au doar liciență sau experiență în domeniu.

Voluntarii care vor petrece opt luni în izolare în laboratorul din Rusia vor fi remunerați în mod diferit, a mai anunțat NASA, fără a preciza și sumele.

Roverul Mars 2020 pregăteşte terenul pentru oameni pe Planeta Roşie