Home » Stiinta » Se caută femei care să stea în pat 60 de zile, pentru un experiment ştiinţific. Vor primi peste 16.000 de euro fiecare

Mihaela STOICA 04.08.2019
Ai sta 60 de zile în pat pentru 16.500 de euro? Dar dacă ai primi şi clătite? Aceasta este oferta unor oameni de ştiinţă din Germania care vor să recruteze 12 femei pentru un studiu care are drept scop de a afla cum poate fi protejat corpul uman de efectele microgravitaţiei.
Studiul este derulat în urma unui parteneriat dintre NASA, Agenţia Spaţială Germană (DLR) şi Agenţia Spaţială Europeană (ESA).

Prima parte a studiului privind odihna în gravitaţia artificială a început în 25 martie la Institutul pentru Medicină Aerospaţială al DLR din Koln, Germania, urmând ca a doua parte, care necesită voluntari, să se desfăşoare între septembrie – decembrie 2019, potrivit unui anunţ al NASA, citat de Live Science.

În momentul în care o persoană îşi înclină capul mai mult decât restul corpului, fluidele din organismului ei încep să se deplaseze către cap. În acelaşi mod fluidele migrează către cap atunci când astronauţii se află în gravitaţie zero

Astfel, prin observarea unor persoane care vor sta timp de 60 de zile în pat, într-o poziţie în care capetele vor fi mai jos la un unghi de 6 grade comparativ cu restul corpului, cercetătorii speră să poată dezvolta strategii pentru a ajuta astronauţii care se confruntă cu schimbări similare în spaţiu.

În plus, subiecţii vor fi învârtiţi cu ajutorul unei centrifuge timp de 30 de minute pe zi, experimentând astfel gravitaţia artificială care va forţa fluidele să circule prin corp.

Pentru studiu, oamenii de ştiinţă au nevoie de femei nefumătoare, vorbitoare de limba germană, cu vârste cuprinse între 24 şi 55 de ani. Acestea vor primi 16.500 de euro pentru 89 de zile, dintre care în 15 zile se vor obişnui cu echipamentul, 60 de zile vor sta în pat, iar în ultimele 14 zile se vor odihni înainte să revină la viaţa obişnuită de dinainte de participatea la studiu. Toate participantele se vor afla în camere single, iar toate activităţile zilnice vor fi efectuate în poziţia culcat.

Pentru a se asigura că subiecţii nu se vor îngrăşa în cele două luni de activitate restricţionată, cercetătorii le-au stabilit o dietă standardizată. Oricum, mesele nu sunt „extra sănătoase” şi participantele vor primi din când în când „clătite şi dulciuri”, potrivit DLR.

Nu este prima dată când agenţiile spaţiale plătesc oamenii să stea în pat. În 2014, NASA a plătit voluntari pentru a sta în pat timp de 70 de zile, iar în 2017 Institutul Francez pentru Medicină Spaţială şi Fiziologie a angajat 24 de „bărbaţi potriviţi şi sportivi” să stea în pat pentru 60 de zile.

Orașul scufundat Thonis-Heracleion își dezvăluie comorile ascunse sub apă mai bine de 2.000 de ani
O companie producătoare de jucării sexuale va trimite o rachetă în spațiu. Care este scopul misiunii
Anunțul lui Fauci: Mergem în direcția greșită în ce privește COVID-19
Industria auto locală, în continuare afectată de criza microcipurilor
Cruce de procesiune furată din Biserica Evanghelică Cisnădie, recuperată după cinci ani
De când începe administrarea vaccinului Moderna la copiii de peste 12 ani
Emmanuel Macron vrea intensificarea rolului energiei nucleare. Ce viziuni au celelalte ţări europene
Românii lucrează cel mai mult din UE
Un bărbat, terorizat timp de o săptămână de un urs grizzly, în sălbăticia din Alaska
O hartă detaliată cu structura internă a planetei Marte, dezvăluită pentru prima oară
Marina rusă poate efectua „lovituri imprevizibile” dacă este necesar. Ce spune Vladimir Putin
În urmă cu 107 ani, Austro-Ungaria declara război Serbiei, marcând astfel începutul Primului Război Mondial
„Arma secretă” a variantei Delta a noului coronavirus. De ce este atât de contagioasă?
Când se va lua decizia vaccinării cu a treia doză în România? Cresc cazurile de infecție cu varianta Delta