Home » D:News » Noi dovezi sugerează că întregul univers timpuriu se rotea

Noi dovezi sugerează că întregul univers timpuriu se rotea

Sursa foto: Pixabay
Publicat: 08.06.2020

Potrivit noilor cercetări, întregul univers timpuriu se rotea precum o planetă sau o galaxie.

Noua teorie se bazează pe observația că mai multe galaxii se rotesc în sens invers acelor de ceasornic față de cele care se rotesc în sensul acelor de ceasornic. Modelele științifice anterioare anticipau un echilibru între cele două direcții.

„Avem două modele ale cerului care arată exact aceleași tipar, chiar și atunci când galaxiile sunt complet diferite”, a declarat astronomul american Lior Shamir.

Folosind date de la trei observatoare puternice, precum Hubble Space Telescope, Shamir și colegii săi au găsit dovezi care sugerează că un univers care se rotea a influențat rotația galaxiilor, informează Futurism.

Întregul univers timpuriu se rotea

Așadar, potrivit noilor date prezentate luna aceasta de American Astronomical Society, Shamir a mai descoperit că universul avea o axă de rotație. Mai multe galaxii se învârteau în sensul invers acelor de ceasornic atunci când cercetătorii s-au uitat în sus de la polii Pământului. În plus, galaxiile se roteau în sensul acelor de ceasornic atunci când cercetătorii se uitau de la linia ecuatorială.

Totuși, asta nu înseamnă că universul în sine se învârtea în jurul unui punct fix precum o galaxie spiralată gigantică. În schimb există dovezi că universul timpuriu se rotea în același timp în jurul a mai multor axe schimbătoare.

„Dacă universul are o axă, nu este doar o axă simplă. Este o aliniere complexă de axe multiple care au o anumită mișcare constantă”, a mai explicat Shamir.

Se roteşte Universul?

Care sunt șansele ca viața să apară în Univers?

10 galaxii ciudate din Univers

De ce mai există materie în Univers?