Home » D:News » Un asteroid mai mare decât Casa Poporului va trece pe lângă Pământ astăzi

Un asteroid mai mare decât Casa Poporului va trece pe lângă Pământ astăzi

Credit foto: Pixabay
Publicat: 06.06.2020

NASA monitorizează un asteroid care poate fi de dimensiunea Casei Poporului sau mai mare, care urmează să treacă pe lângă Pământ astăzi, 6 iunie.

Specialiștii de la Jet Propulsion Laboratory (JPL) de la NASA au anunțat că asteroidul 2002 NN4 are un diametru cuprins între 250-570 metri. Spre comparație, binecunoscuta Casa Poporului (Palatul Parlamentului României) măsoară 270 m pe 240 m.

Deși unora li se va părea mare, asteroidul va trece pe lângă Pământ la o distanță sigură, a precizat un reprezentant JPL pentru CBS News.

Informații despre asteroid se regăsesc pe site-ul Centrului pentru Studii privind Obiectele apropiate de Pământ (CNEOS) al NASA, care monitorizează corpurile care se apropie de Terra la o distanță mai mică de 7 milioane de kilometri. Săptămâna aceasta, mai multe obiecte sunt așteptate să zboare prin spațiu, în apropierea Pământului, potrivit datelor CNEOS.

NASA a construit o aplicație astfel încât pasionații acestor fenomene să poată urmări asteroizii care pot apărea pe cerul nopții.

Specialiștii de la NASA spun că pot să modifice viteza asteroizilor

Deși este puțin probabil ca un asteroid să lovească în curând Pământul, oamenii de știință din domeniu afirmă că sunt pregătiți pentru o astfel de situație.

„Tot ce trebuie să facem este să-i modificăm viteza puțin mai repede sau puțin mai lent, astfel încât, atunci când traversează orbita Pământului, să treacă prin față sau prin spate”, a precizat dr. Lori Glaze, director de științe planetare la NASA.

Datele specialiștilor arată că există 20.000 de asteroizi în apropierea Pământului care își fac apariția ocazional. În 2013, unul a căzut în Rusia, rănind 1.600 de oameni.

Asteroidul 2002 NN4 (denumit și 163348) va trece sâmbătă pe lângă Terra la o distanță de 5 milioane de km și cu o viteză de 11,15 kilometri pe secundă Asteroidul a fost descoperit în 9 iulie 2002.

Explozia Soarelui va transforma centura de asteroizi a sistemului nostru solar în praf