Home » D:News » Cum au compromis sateliții Starlink eforturile unui fotograf care încerca să surprindă cometa NEOWISE

Autor: Ioana Matei 07.25.2020
Sursa foto: Twitter @djulik

În ultimele luni, SpaceX a lansat sute de mici sateliți în orbita joasă a Pământului, aceștia făcând parte din constelația Starlink. Numărul total al sateliților a ajuns la 540 în iunie.

Deși accesul rapid și sigur la internet din aproape orice loc al lumii sună foarte bine, nu toată lumea este mulțumită. După cum se vede, micii sateliți sunt mult mai luminoși decât ne-am fi așteptat, iar asta este o veste proastă pentru astronomi.

În ultimele câteva luni, numeroși astronomi s-au plâns că observațiile lor au fost complet distruse de sateliții Starlink care apar ca niște dungi luminoase.

Imagini cu uimitoarea cometă NEOWISE, complet distruse de Starlink

În cel mai recent caz, imaginile surprinse cu uimitoarea cometă NEOWISE, de către fotograful Daniel Lopez au fost „complet distruse de sateliții Starlink ai lui Elon Musk”, după cum a scris pe Twitter astronomul Julien Girard.

„Munca noastră devine tot mai complicată din cauza acestor obiecte luminoase de pe cer. Astronomia ca știință se află în pericol”, a declarat James Lowenthal, astronom la Smith College, în noiembrie 2019.

Sateliții sunt atât de luminoși, de fapt, încât sunt vizibili cu ochiul liber, iar oamenii continuă să îi confunde cu OZN-uri.

Luminozitatea lor se datorează în mare parte faptului că sateliții Starlink orbitează Pământul la o distanță mult mai mică decât majoritatea sateliților. Altitudinea operatională a sateliților Starlink este de aproximativ 550 de km, în comparație cu orbita medie a Pământului de 20.000 de km sau orbita gestionară de 36.000 de km folosită de alți sateliți, precum cei care permit serviciile GPS și de comunicații.

SpaceX a susținut anterior că sateliții sunt mai luminoși la început pentru că încă urcă în orbită după lansare și că în cele din urmă se vor răspândi, iar luminozitatea lor se va diminua în următoarele luni.

SpaceX a primit permisiune să lanseze zeci de mii de sateliți în orbită

Din fericire, SpaceX a declarat că lucrează la mai multe soluții pentru această problemă.

Până acum, compania lui Elon Musk a testat cu succes un strat de vopsea anti-reflectorizantă care ar putea fi adăugat pe partea de dedesubt a sateliților, scrie Futurism.

Totuși, dacă nicio soluție nu va fi găsită, astronomii ar putea întâmpina în continuare dificultăți din cauza sateliților Starlink. SpaceX a primit deja permisiune de Comisia Federală de Comunicații din SUA pentru a lansa zeci de mii de sateliți pentru a oferi acoperire internet la nivel global.

Aplicațiile pentru serviciul de internet al lui Elon Musk s-au deschis. Cum te poți înscrie la rețeaua Starlink