Home » D:News » Mai puține reclame la mâncare pe TV ar putea reduce incidența obezității, explică cercetătorii

Mai puține reclame la mâncare pe TV ar putea reduce incidența obezității, explică cercetătorii

10.19.2020
Mai puține reclame la mâncare pe TV ar putea reduce incidența obezității, explică cercetătorii
Cercetătorii explică faptul că au identificat o legătură între obezitate și expunerea la reclamele pentru mâncare și băuturi nesănătoase. Credit foto: Pixabay

Cercetătorii explică faptul că au identificat o legătură între obezitate și expunerea la reclamele pentru mâncare și băuturi nesănătoase.

Un nou studiu al Universității Cambridge din Regatul Unit susține că limitarea spațiului acordat alimentelor și băuturilor bogate în grăsimi, zahăr și sare  (HFSS) în cadrul reclamelor ar putea aduce o contribuție semnificativă la reducerea obezității în cazul copiilor.

Obezitatea infantilă este o problemă globală, iar semnele că lucrurile se îndreaptă spre o situație dezirabilă sunt foarte puține. Guvernul britanic vrea să reduce la jumătate obezitatea infantilă până în anul 2030, iar astfel, ia în calcul limitarea publicității televizate pentru produsele HFSS între orele 5:30 și 21. În noul studiu, cercetătorii au folosit date despre expunerea copiilor la publicitatea HFSS în aceste ore, precum și informații publicate anterior despre asocierea dintre expunerea la acest tip de publicitatea și aportul caloric al copiilor, notează Medicalxpress.

Beneficiile pentru sănătate se transpun și în beneficii financiare pentru guvern

Studiul a concluzionat că, dacă toată publicitatea de care au parte aceste produse nesănătoase ar fi retrasă în timpul orelor respective, cei 3,7 milioane de copii din Marea Britanie ar vedea în medie 1,5 mai puține reclame pe zi, ceea ce le-ar reduce aportul caloric cu o medie de 9,1 kcal. Acest lucru ar reduce numărul copiilor cu vârsta cuprinsă între 5 și 17 ani care suferă de obezitate cu 4,6% și numărul copiilor considerați supraponderali cu 3,6%.

Cercetătorii explică faptul că această măsură ar duce la 40.000 de copii care nu ar mai suferi de obezitate și la peste 120.000 care nu ar avea probleme cu greutatea în general, în plus, această măsură ar duce la un beneficiu monetar pentru Marea Britanie de 7,4 miliarde de lire sterline.

Studiul a luat în considerare doar impactul direct al publicității HFSS asupra aportului caloric al copiilor și nu a luat în considerare impactul publicității HFSS asupra schimbării preferințelor și obiceiurilor alimentare atât ale copiilor, cât și ale adulților.

Studiul nu a luat în calcul toți factorii implicați

„Măsurile care au potențialul de a reduce expunerea la publicitatea alimentelor mai puțin sănătoase ar putea aduce o contribuție semnificativă la reducerea obezității la copii”, spun autorii. Totuși, aceștia subliniază, de asemenea, că „acesta este un studiu de modelare și nu putem explica pe deplin toți factorii care ar afecta impactul acestei politici dacă ar fi implementată”.

„Analiza noastră arată că blocarea acestui tip de publicitate până la ora 21 pe TV poate aduce o contribuție valoroasă la protejarea sănătății viitoare a tuturor copiilor din Marea Britanie și poate contribui la creșterea sănătății copiilor din medii mai puțin bogate”, a spus dr. Oliver Mytton, de la Universitatea Cambridge. „Cu toate acestea, copiii consumă acum mass-media dintr-o gamă largă de surse și din ce în ce mai mult din servicii online și la cerere, astfel încât, pentru a oferi tuturor copiilor posibilitatea de a crește sănătos, este important să ne asigur că această publicitate nu se mută în mediul online în acest interval

Studiul a fost publicat în PLOS Medicine.

Citește și:

Coca-Cola ar fi încercat să ascundă legătura dintre băuturile sale și obezitate. „Cel mai josnic lucru din istoria sănătății publice”

Suicidul, nefericirea, obezitatea, foarte des întâlnite la copiii din țările bogate

Poluarea aerului poate reprezenta un factor de risc pentru obezitate

Cercetătorii au identificat un mecanism care permite celulelor imunitare să controleze obezitatea