Home » D:News » Un start-up din Israel vrea să producă carne în spațiu

Un start-up din Israel vrea să producă carne în spațiu

Autor: Adrian Popovici 10.31.2020
Un start-up din Israel vrea să producă carne în spațiu
Aleph Farms a pus bazele unei inițiative care ar putea produce carne chiar și în medii ostile precum Luna sau planeta Marte. Credit foto: Aleph Farms

Startup-ul israelian Aleph Farms a lansat o inițiativă spațială care se concentrează pe producerea de carne proaspătă de calitate oriunde, chiar și în medii ostile vieții așa cum o știm, precum coloniile de pe Lună sau Marte. Cu alte cuvinte, vor să producă carne în locuri în care creșterea animalelor pentru carne nu poate reprezenta o opțiune viabilă, notează Futurism.

După cum explică chiar și experții din mai multe domenii, producerea cărnii în laboratoare din spațiu sau aflate pe alte planete reprezintă o idee extrem de interesantă. Cu toate acestea, în prezent, inițiativa acestui start-up nu este mult mai mult decât o mână de posibile abordări și parteneriate strategice cu companii de tehnologie și agenții spațiale.

Rezultate încurajatoare

Aleph Farms a finalizat deja primul său experiment la bordul Stației Spațiale Internaționale anul trecut, o colaborare cu 3D Bioprinting Solutions, o companie rusă  care activează în domeniul biotehnologiei.

Reușita de la bordul Stației Spațiale Internaționale a fost considerată „primul experiment spațial de obținere a cărnii care nu a implicat sacrificarea unui animal” și a prezentat o dovadă a fezabilității conceptului de imprimare 3D a țesuturilor musculare la scară mică. Trebuie precizat că aceste țesuturi printate au avut la bază mostre de celule vii de animale și că rezultatul a fost, după cum au explicat oamenii de știință o mică bucată de friptură.

„Constrângerile impuse de explorarea spațiului cosmic, mediul rece, subțire și abordarea circulară a resurselor, ne obligă să aducem eficiența procesului nostru de producție a cărnii la standarde de durabilitate mult mai ridicate”, a declarat cofundatorul și CEO-ul Aleph Farms, Didier Toubias într-o conferință de presă. Acesta a mai adăugat că start-up-ul are scopul de a produce carne delicioasă de calitate la nivel local, chiar acolo unde oamenii trăiesc și o vor consuma, inclusiv în cele mai îndepărtate locuri de pe Pământ, cum ar fi deșertul Sahara sau Antarctica.