Cât va ajunge să valoreze piața produselor alternative la carne, lactate sau peşte în 2035

22 07. 2021, 00:00
Sursa foto: Pixabay

Românii vor ajunge să cheltuiască 2-3 mld. lei anual pe produse alternative la carne sau lactate până în 2035, arată estimările făcute de ZF pe baza datelor din piaţă şi un studiu al companiei de strategie Boston Consulting Group (BCG) şi Blue Horizon Corporation.

„Urmează să vedem o revo­luţie pe segmentul produselor pe bază de plante. Studiile actuale arată că pâ­nă în 2050 circa 30% din proteina necesară va lipsi, iar toată zona aceasta va fi acoperită de produse pe bază de plan­te“, spune Raul Ciurtin, pro­prietarul producă­torului de conserve Prefera Foods.

În 2021, compania românească a lansat şi o serie de pro­duse alternative la peşte, anticipând această revoluţie. Piaţa proteinelor alternative se află pe un trend ascendent de câţiva ani, dar avântul va accelera în următoarea perioadă în întreaga lume, mai ales pe pieţele din SUA şi Europa, deci inclusiv România.

Multe afaceri la început de drum mizează pe proteinele alternative

Unul dintre marii jucători din industria FMCG de la nivel mondial, Nestle, a făcut la rândul său paşi în această direcţie, ba mai mult decât atât a adus produse vegetale în România, potrivit Mediafax.

Leszek Wacirz, manager Nestle România, spunea anul trecut că portofoliul companiei cuprinde pe lângă cafea, dulciuri şi hrană pentru animale şi burgeri vegetarieni, compania aducând pe plan local brandul Garden Gourmet.

În domeniu însă, pe lângă marii jucători, există multe afaceri la început de drum care mizează pe proteinele alternative pentru că văd o nişă în plin avânt. Şi retailerii au lansat propriile lor produse în acest segment, anticipând o creştere a cererii.