Home » D:News » Cele mai în vârstă gemene identice din lume. Ce etate au

Cele mai în vârstă gemene identice din lume. Ce etate au

Credit foto: Guinness World Records
Publicat: 26.09.2021

Două surori din Japonia au fost declarate cele mai în vârstă gemene identice din lume. Acestea au ajuns la venerabila etate de 107 ani.

Surorile Umeno Sumiyama și Koume Kodama s-au născut la 5 noiembrie 1913 și au intrat în Guinness World Records cu recordul de cele mai în vârstă gemene identice de pe glob, notează Associated Press.

Cu 107 ani și 300 de zile (la data de 1 septembrie 2021), surorile au bătut recordul celor mai vârstnice gemene identice din lume, deținut de Kin Narita și Gin Kanie, și ele tot din Japonia, care au fost înregistrate în celebra carte cu 107 ani și 175 de zile. Kin Narita a murit în 2000 la vârsta de 107 ani, iar Gin Kanie a murit un an mai târziu la vârsta de 108.

Luni (20 septembrie), Sumiyama și Kodama au fost certificate drept cele mai în etate gemene din lume de Guinness World Records.

Cele două trăiesc în prezent în separat, iar certificatul emis de organizație le-a fost înmânat de către personalul care le îngrijește la domiciliu.

Cele mai în vârstă gemene identice, născute într-o familie numeroasă

Surorile s-au născut pe insula Shōdoshima (din Japonia) într-o familie numeroasă, cu 11 copii. După ce a absolvit școala elementară, Kodama s-a mutat la Kyushu, în sudul Japoniei, pentru a lucra ca femeie de serviciu, în timp ce Sumiyama a rămas pe insulă.

Până la vârsta de 70 de ani s-au revăzut rar, însă apoi s-au apropiat și au început să călătorească împreună.

Durata de viață a unei persoane este influențată de gene, mediu și stilul de viață, potrivit Institutelor Naționale de Sănătate (NIH) din SUA.

Oamenii de știință au studiat centenarii (oamenii care trăiesc până la 100 de ani) și „supercentenarii” (cei care trăiesc până la 110 ani și chiar mai mult) pentru a înțelege mai bine factorii care contribuie la durata lungă de viață.

Unii oameni de știință speculează că stilul de viață, inclusiv dieta și exercițiile fizice, joacă un rol important în primii 80 de ani, după care factorii genetici devin din ce în ce mai importanți în menținerea unei persoane sănătoase pe măsură ce îmbătrânește, potrivit Live Science.

Genele care te fac să trăiești mai mult

Variantele genetice care au fost relaționate cu o viață mai lungă au legătură cu genele ABO, CDKN2B, APOE și SH2B3. Oamenii de știință au constatat că aceste variante sunt mai frecvente la centenari decât la persoanele cu o durată medie de viață.

Un alt studiu recent a constatat că centenarii ar putea avea bacterii intestinale speciale care i-ar ajuta să evite infecțiile.

Cea mai în vârstă persoană din prezent este japoneza Kane Tanaka, din Fukuoka, care are 118 ani, potrivit Guinness World Records.

Ar putea fi durata ta de viață scrisă în gene? Iată ce spune știința