Home » D:News » Cum se va schimba comportamentul consumatorilor în 2022

Cum se va schimba comportamentul consumatorilor în 2022

Cum se va schimba comportamentul consumatorilor în 2022
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 09.02.2022

Consumatorii vor evolua dincolo de nevoia de a cumpără în acest an, devenind mai conştienţi de cheltuielile lor şi căutând alternative pentru a achiziţiona bunuri în moduri mai puţin tradiţionale, a declarat firma de cercetare de piaţă Euromonitor International, potrivit Wall Street Journal.

Raportul anual de tendinţe al companiei, citat de ZF, prezice modul în care consumatorii se vor schimba anul acesta şi maniera în care companiile vor fi nevoite să răspundă la aceste schimbări.

Iată 10 schimbări care, potrivit Euromonitor Internaţional, vor modela atitudinea consumatorilor în 2022.

Schimbările climatice capătă o atenţie deosebită

Conferinţa COP26 i-a făcut pe cosumatori să se gândească la acţiunile lor zilnice în legătură cu schimbările climatice. Oamenii caută să reducă risipa de alimente, să reducă utilizarea plasticului şi să recipleze mai mult. 67% dintre consumatorii chestionaţi de Euromonitor au declarat că încearcă zilnic ca atitudinea lor să aibă un impact benefic asupra mediului.

Persoanale în vârstă îşi optimizează viaţa digitală

Pandemia a forţat mulţi oameni să-şi ajusteze comportamentul, cum ar fi realizarea cumpărăturilor online pentru prima dată. Această tendinţă a fost deosebit de populară în rândul seniorilor şi, potrivit statisticilor, va continua să facă parte din traiul acestei categorii de vârstă.

Găsirea unor soluţii alternative pentru lanţul de aprovizionare

Lipsa produselor şi întreruperile i-au determinat pe consumatori să folosească servicii de abonamente sau să cumpere la mâna a doua pentru a găsi ceea ce îşi doresc. Companiile trebuie să se adapteze acestor indivizi oferind alternative la o gamă mai largă de articole.

Preluarea controlului asupra finanţelor

Instabilitatea pandemiei a făcut ca mulţi consumatori să devină mai conştienţi de finanţele lor şi să experimenteze prin diverse investiţii, cum ar fi criptomonedele. Companiile ar trebui să ofere modalităţi de a educa consumatorii cu privire la serviciile lor financiare sau de a face produsele mai accesibile prin reducerea taxelor.

Prioritizarea valorilor şi obiectivelor personale

34% dintre oamenii care au făcut parte din sondaj au preferat să cheltuiască bani pe experienţe, nu pe produse în sine, spre deosebire de 27% în 2015. Companiile trebuie să abordeze schimbarea devenind flexibile la ceea ce îşi doresc consumatorii, indiferent dacă aceştia încă lucrează sau sunt în căutarea unei noi oportunităţi profesionale.

Metaversul trece de la experiment la realitate

Consumatorii care au fost forţaţi să îşi desfăşoare viaţa online prin chat-uri video îşi schimbă acum comportamentul pentru a se implica în lumi şi comunităţi digitale. Concertele virtuale, vânzările de NFT-uri şi construirea avatarurilor digitale sunt comportamente pe care consumatorii le folosesc şi de care marile companii încep să se lovească din ce în ce mai des.

Secondhand-ul pierde stigmatizarea

Cumpărarea articolelor la mâna a doua nu mai este stigmatizată. A devenit o opţiune căutată de consumatorii care doresc să aibă articole unice sau care fac cumpărături cu buget redus. Companiile ar trebui să răspundă acestei cereri adresându-se consumatorilor care doresc să cumpere versiuni mai vechi de articole.

Locuitorii oraşului optează pentru avantajele suburbane şi rurale

Oamenii care au rămas în oraşe şi nu au fugit în suburbii în timpul pandemiei îşi doresc acum câteva dintre avantajele de a trăit în afara oraşului, cum ar fi accesul la spaţii verzi. Alţii doresc mai multe servicii mai aproape de casele lor, mulţi lucrând încă de la distanţă.

Îngăduinţă în îngrijirea de sine şi fericire

56% dintre consumatori se aşteaptă să fie mai fericiţi în următorii cinci ani. Pentru a ajunge la acea „nirvană”, oamenii cumpără produse care le ajută mintea şi corpul, cum ar fi produse de canabis sau cursuri de meditaţie. Experienţele de cumpărături personalizate care pot prezice nevoile unui consumator vor deveni o componentă cheie pentru a ajunge la aceşti oameni.

Abordări hibride ale socializării

Pe măsură ce pandemia continuă, consumatorii devin fragmentaţi: cei care doresc să se întoarcă la viaţa lor normală şi să se angajeze în activităţi sociale şi cei care rămân precauţi. Aceasta înseamnă că posibilităţile hibride, cum ar fi vizitele digitale sau renunţarea la taxele anuale, pot răspunde nevoilor diferiţilor consumatori. Produsele şi serviciile trebuie să devină mai diverse pentru a servi această bază de consumatori împărţită.

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Mai mult decât mișcare: Cum influențează contextul exercițiilor fizice sănătatea mintală
Mai mult decât mișcare: Cum influențează contextul exercițiilor fizice sănătatea mintală
Slăbitul ar putea întineri țesutul adipos, eliminând celulele îmbătrânite
Slăbitul ar putea întineri țesutul adipos, eliminând celulele îmbătrânite
Elefanții folosesc numeroase gesturi pentru a comunica. Ce încearcă să „spună”?
Elefanții folosesc numeroase gesturi pentru a comunica. Ce încearcă să „spună”?
Profetul modernității. Ibn Khaldun: părintele sociologiei și geniul gândirii și economiei medievale
Profetul modernității. Ibn Khaldun: părintele sociologiei și geniul gândirii și economiei medievale
Telescopul Webb a dezvăluit o structură rară formată din ciocnirea a două galaxii neobișnuite
Telescopul Webb a dezvăluit o structură rară formată din ciocnirea a două galaxii neobișnuite
Un burete 3D imprimat transformă apa sărată în apă potabilă doar cu ajutorul soarelui
Un burete 3D imprimat transformă apa sărată în apă potabilă doar cu ajutorul soarelui
Inteligența artificială ar putea pilota o navă spațială mai bine decât credeam, sugerează noi teste
Inteligența artificială ar putea pilota o navă spațială mai bine decât credeam, sugerează noi teste
Vacanță în străinătate? Cum să-ți gestionezi banii inteligent și să eviți taxele inutile
Vacanță în străinătate? Cum să-ți gestionezi banii inteligent și să eviți taxele inutile
Test de cultură generală. Ce este călcâiul lui Ahile?
Test de cultură generală. Ce este călcâiul lui Ahile?
(P) 3 dispozitive medicale utile în îngrijirea pacienților la domiciliu
(P) 3 dispozitive medicale utile în îngrijirea pacienților la domiciliu
(P) De ce să alegi un fotoliu extensibil pentru camera copilului?
(P) De ce să alegi un fotoliu extensibil pentru camera copilului?
Cazurile de cancer în rândul celor de sub 50 de ani, problemă tot mai îngrijorătoare
Cazurile de cancer în rândul celor de sub 50 de ani, problemă tot mai îngrijorătoare
Festivalul cireșelor din Michigan se confruntă cu o criză agricolă: Fermierii se luptă cu schimbările climatice și lipsa forței de muncă
Festivalul cireșelor din Michigan se confruntă cu o criză agricolă: Fermierii se luptă cu schimbările climatice și ...
De ce se prăbușește producția de vodcă în Rusia?
De ce se prăbușește producția de vodcă în Rusia?
Cel puțin două persoane au murit într-o serie de cutremure în Guatemala
Cel puțin două persoane au murit într-o serie de cutremure în Guatemala
Ziua în care Orientul şi Occidentul s-au despărţit pentru totdeauna din punct de vedere religios
Ziua în care Orientul şi Occidentul s-au despărţit pentru totdeauna din punct de vedere religios
Pedeapsa incredibilă pe care au primit-o membrii unui cartel din Mexic
Pedeapsa incredibilă pe care au primit-o membrii unui cartel din Mexic
Un bărbat prins într-un ghețar a fost salvat de cățelul său de companie
Un bărbat prins într-un ghețar a fost salvat de cățelul său de companie