Home » D:News » Elveția ar putea deveni prima ţară care interzice testele medicale pe animale

Elveția ar putea deveni prima ţară care interzice testele medicale pe animale

Publicat: 13.02.2022
Elveția ar putea deveni prima ţară care interzice testele medicale pe animale
Sursa foto: Profimedia

Elveţia votează duminică dacă va deveni prima ţară care interzice complet testele medicale pe animale, după ce mai mulţi militanţi din domeniu au adunat suficient sprijin pentru a organiza un referendum în ţară.

Peste 550.000 de animale au murit în testele de laborator în 2020 în Elveţia, potrivit statisticilor guvernamentale. Cifra include 400.000 de şoareci şi şobolani, aproape 4.600 de câini, 1.500 de pisici şi 1.600 de cai.

„Este crud şi inutil să experimentăm pe animale şi sunt sigur că putem dezvolta medicamente fără astfel de teste”, a spus Renato Werndli, un medic din nord-estul Elveţiei, cel care a şi lansat iniţiativa.

Sectorul farmaceutic a avertizat că această mişcare va opri dezvoltarea de noi medicamente şi va forţa companiile şi cercetătorii să se mute în străinătate.

„Cred că aţi văzut cât de important este să descoperim noi vaccinuri”

Grupul de lobby farmaceutic Interpharma spune că sectorul, care include companii precum Roche şi Novartis, contribuie cu 9% la economia elveţiană şi generează aproape jumătate din exporturi.

„Cercetarea medicamentelor, studiile clinice în spitale şi cercetarea de bază la universităţi… toate acestea nu ar mai fi posibile”, a spus CEO-ul Interpharma, Rene Buholzer, citat de Reuters.

„Cred că aţi văzut în vremurile COVID-19 cât de important este să descoperim noi vaccinuri, cât de importante sunt medicamentele noi. Şi au fost testate pe animale”, a declarat Jean-Paul Clozel, directorul executiv al Idorsia.

Maries van den Broek de la Universitatea din Zurich efectuează cercetări care implantează tumori în şoareci pentru a studia modul în care sistemul lor imunitar poate fi întărit pentru a lupta împotriva cancerului.

„Deoarece nu înţelegem nici măcar 10% din procesele care au loc în interiorul unei tumori, este imposibil să folosim modele computerizate sau culturi celulare pentru a înţelege biologia complexă a cancerului”, a spus ea.

„Nu am fi capabili să dezvoltăm tratamente care salvează vieţi umane”

Înainte ca oamenii de ştiinţă să înceapă un experiment pe animale, trebuie să demonstreze că nu există alternativă şi că cercetarea lor este importantă.

„Folosim aproximativ 750 de şoareci pe an. Toţi mor la sfârşitul experimentului, dar nu există nicio alternativă”, a spus ea. „Fără acest experiment special, nu am fi capabili să dezvoltăm tratamente care salvează vieţi umane”.

Werndli a spus că întreaga mişcare a crescut gradul de conştientizare cu privire la situaţia dificilă a animalelor de laborator şi speră la succes.

„Sper că în cele din urmă ne putem schimba şi Elveţia poate fi un exemplu pozitiv pentru restul lumii pentru a ajuta la oprirea suferinţei animalelor”, a spus el.

Rezultatul referendumului va fi obligatoriu.