Home » D:News » SUA lucrează la un medicament care ar putea să crească temperatura corpului uman

Publicat: 18.03.2023

Agenția pentru Proiecte de Cercetare în Domeniul Apărării (DARPA) a SUA lucrează la un medicament care ar putea să crească temporar temperatura corpului uman, făcându-l mai rezistent la mediile reci. Un bioinginer a câștigat un grant de finanțare de la DARPA și Pentagon pentru a cerceta orice medicament care ar putea face asta și care ar utiliza modul de funcționare propriu al organismului de a decompune zahărul și de a crea celule grase.

Procesul de generare a căldurii în corp se numește termogeneză și se întâmplă în două moduri principale.

„Unul implică tremuratul, pe care cu toții l-am experimentat. Dacă te îmbolnăvești și faci febră, atunci începi să tremuri, iar aceste frisoare cresc temperatura corpului. Problema este că îți pierzi dexteritatea, iar asta este neplăcut. Celălalt tip de termogeneză implică țesutul adipos brun (BAT). Acesta poate să genereze căldură prin intermediul unei reacții chimice. termogeneza fără tremurături se declanșează mai repede, dar nu este la fel de eficientă, așa că nu poate fi la fel de eficientă, așa că nu poate să genereze la fel de multă căldură. Cel puțin, nu la om”, a explicat bioinginerul Jerzy Szablowski, de la Univesitatea Rice, din SUA.

O cale vitală de supraviețuire

Medicamentul ar ținti spre al doilea tip, folosind țesutul adipos brun astfel încât să genereze imediat căldură. Țesutul adipos brun descompune zaharurile cu ajutorul unor enzime unice, un proces care generează suficientă căldură pentru a menține corpul în viață până la declanșarea frisoanelor, potrivit IFL Science.

Spre deosebire de țesutul adipos alb, care este principala problemă în ceea ce privește obezitatea, țesutul adipos brun este mult mai util și se activează numai la temperaturi reci. Acesta începe să ardă resurse disponibile ca o măsură de urgență, ceea ce îl transformă într-o cale vitală de supraviețuire.

O tehnologie menită să găsească un medicament potrivit

Grantul le va permite cercetătorilor să utilizeze tehnologii moderne de screening pentru a analiza un număr mare de medicamente astfel încât să găsească o potențială potrivire.

„Mai întâi, trebuie să găsești biologia bolii sau procesul fiziologic, iar apoi să găsești un loc unde să intervii, cum ar fi o proteină sau un proces din celulă, pe care îl poți viza cu un medicament”,  a spus Szablowski.

Mușchii noștri au o capacitate ingenioasă de a menține o temperatură corporală optimă

Cafeaua cu lapte ar putea avea un efect antiinflamator asupra organismului

Ce s-ar întâmpla cu corpul uman dacă ar fi expus la vidul spațiului?

Sucraloza și efectele sale asupra organismului. Cât de periculoși sunt îndulcitorii artificiali?