Home » D:News » Păsările migratoare își riscă viața zburând deasupra acestui oraș din America de Nord

Publicat: 12.05.2023

Păsările migratoare își riscă viața zburând deasupra acestui oraș american. Ce sunt rugați să facă locuitorii pentru a le proteja?

Mișcarea păsărilor migratoare este în plină desfășurare, iar experții îi îndeamnă pe locuitorii din Chicago să-și stingă luminile noaptea pentru a ajuta la protejarea păsărilor în următoarele zile de coliziunile fatale cu ferestrele.

Mii de păsări au acoperit cerul, potrivit lui Annette Prince, directoare și președintă a Chicago Bird Collision Monitors (CBCM), o organizație nonprofit dedicată salvării și protecției păsărilor migratoare prin eforturi zilnice, când, la începutul lunii mai, Chicago a experimentat o schimbare drastică a tiparelor vântului deplasându-se în sus dinspre sud, făcând ca valuri de păsări să treacă prin centrul orașului în căutarea unui spațiu verde pentru a se stabili.

Păsările migratoare își riscă viața atunci când zboară prin Chicago

Chicago este situat pe culoarul de zbor Mississippi, iar păsările trec prin oraș în călătoria lor spre nord, spre Canada, în căutarea unui loc bun pentru cuibărire și reproducere pentru vară.

Într-o dimineață, în drum spre serviciu, Prince a găsit o pasăre pe stradă, amețită.

„Nici nu se putea mișca, doar stătea acolo clipind și rănită. Ar fi fost doar o chestiune de secunde până să vină o mașină și să treacă peste ea”, a spus Prince.

Păsările zboară noaptea pentru a se proteja de prădători. Ele navighează folosind Luna și stelele, dar păsările migratoare își riscă viața aici deoarece lumina artificială din clădirile orașului le poate modifica zborul și le poate face să se lovească de geamuri.

Ce se întâmplă cu păsările afectate?

În acea dimineață, linia telefonică a CBCM a fost plină de apeluri de la oameni din tot orașul. Prince a spus că, după o noapte ca cea dinainte, nu este neobișnuit ca oamenii să privească pe acoperișuri din birourile lor din centrul orașului și să le găsească pline de păsări moarte sau aflate pe moarte.

În lunile cheie de migrație, primăvara și toamna, CBCM conduce grupuri de voluntari care variază între opt și 20 de persoane care se plimbă în jurul zgârie-norilor și culeg păsările căzute. Voluntarii le duc pe cele rănite la Willowbrook Wildlife Center din Glen Ellyn pentru reabilitare și îngrijire și duc mii de păsări moarte în fiecare an la Field Museum, unde sunt adăugate la colecție pentru documentare și cercetare, potrivit Phys.org.

Folosind tehnici radar de supraveghere a vremii, numărul păsărilor migratoare este cunoscut în timp real și poate fi găsit online la BirdCast. Cercetătorii de la Field Museum merg prin întregul stat Illinois pentru a efectua o numărare a speciilor de primăvară de la sol.

Păsările migratoare își riscă viața în fiecare an

Grupurile de voluntari CBCM colectează până la 7.000 de păsări în fiecare an, dintre care aproximativ un sfert sunt rănite, a spus Prince. „Și acesta este doar vârful aisbergului. Asta este doar ceea ce am găsit noi și ceea ce ne raportează oamenii”, a spus ea.

Un studiu a constatat că mortalitatea păsărilor în urma coliziunilor ar putea fi redusă cu aproximativ 60% dacă lumina artificială ar fi redusă la jumătate. Acest lucru ar avea implicații globale, deoarece păsările sunt o parte critică în controlul insectelor, distribuirea semințelor și polenizarea plantelor.

„Păsările migratoare își riscă viața, iar noi facem acest lucru și mai periculos prin construirea de clădiri de-a lungul malului lacului”, a spus John Bates, curatorul diviziei de păsări de la Field Museum.

Chicago a fost clasat drept cel mai periculos oraș din America de Nord pentru păsările migratoare de către Cornell Lab of Ornithology. În iulie 2021, guvernatorul J.B. Pritzker a semnat Legea privind Clădirile Sigure pentru Păsări, care impune implementarea de caracteristici de siguranță pentru păsări în construcția și renovarea clădirilor deținute de stat din Illinois.

Sticla le induce pe păsări în eroare

Dar Prince a spus că a auzit că coliziunile de păsări cresc în West Loop, deoarece zgârie-norii, magazinele și restaurantele aduc mai multă sticlă în centrul orașului Chicago. Sturzii, grangurii, ciocănitoarele, Sphyrapicus varius și stârcii se numără printre speciile de păsări pe care ea și voluntarii ei le culeg în fiecare dimineață.

Sticla le provoacă confuzie, pentru că este clară și ele cred că pot zbura prin ea sau cred că este un copac atunci când de fapt este reflexia unui copac”, a spus Prince.

Prince a spus că uneori găsește păsări care cântăresc doar cât două monede. Sunt spectaculoase, a spus ea. Portocalii strălucitoare, galbene și roșii.

Noi specii de păianjeni au fost descoperite în peșterile din Israel

Creierul caracatițelor funcționează după modele nemaivăzute până acum

Țânțarii purtători de malarie își extind teritoriile cu cinci kilometri în fiecare an

Test de cultură generală. Care sunt singurele mamifere zburătoare?