Home » D:News » A fost creat un nou sistem pentru dezvoltarea vaccinurilor

A fost creat un nou sistem pentru dezvoltarea vaccinurilor

Publicat: 25.12.2023

Un nou studiu indică faptul că cercetătorii din Germania au dezvoltat un nou sistem pentru a expune epitopii în celulele mamiferelor în scopul studiilor de imunizare. Ei cred că această metodă pentru dezvoltarea vaccinurilor îi poate ajuta pe cercetători în mod semnificativ în eforturile de imunizare.

Studiul este publicat în revista Biology Methods & Protocols.

Stimularea celulelor sanguine pentru a produce anticorpi împotriva unei proteine virale specifice reprezintă un pas important în dezvoltarea vaccinurilor destinate utilizării umane. Aceasta poate fi o provocare pentru cercetători, deoarece dezvoltarea de anticorpi depinde de modul în care aceștia proiectează și administrează antigenii, care sunt părți ale virusului care sunt administrate pentru a testa eficacitatea vaccinului.

Dezvoltarea vaccinurilor tocmai a făcut un progres considerabil

Un aspect foarte important al cercetărilor asupra virusurilor este modul de exprimare și purificare a antigenului pentru vaccinare. Animalele imunizate cu antigeni pregătiți produc anticorpi specifici împotriva antigenului. Cu toate acestea, oamenii de știință trebuie să izoleze antigenul pentru a se asigura că dezvoltă vaccinul pentru a viza boala specifică pe care doresc să o combată.

Odată ce cercetătorii purifică antigenul, pot dezvolta vaccinuri care determină subiecții să producă anticorpii doriți. Dar această izolare este extrem de consumatoare de timp atunci când se încearcă să se dezvolte antigeni produși în laborator, deoarece un virus suferă adesea mutații rapide. Cercetătorii pot avea nevoie de săptămâni întregi pentru a dezvolta antigenii potriviți, explică Medical Xpress.

În noul studiu, oamenii de știință au dezvoltat o nouă metodă de a induce răspunsuri imunitare specifice țintei. Prin fuzionarea proteinelor antigenice într-o proteină ancoră de membrană derivată din tetraspanin, cercetătorii au creat proteine de fuziune care sunt expuse predominant pe suprafața celulelor umane.

Expunerea proteinelor pe suprafață prin intermediul unei proteine purtătoare induce producția de anticorpi îndreptați împotriva antigenilor corespunzători și relevanți. Un avantaj suplimentar este că acești antigeni au aceeași conformație și modificări ca proteinele corespunzătoare din virus, deoarece sunt produși de celule similare cu cele din corpul uman, pe care virusul le infectează în mod natural.

Ce și-ar dori oamenii de știință să trateze prin noua metodă?

Această nouă tehnologie ar putea fi o tehnică de imunizare potențial mult mai fiabilă. În studiul de față, cercetătorii au reușit să inducă anticorpi împotriva diferitelor proteine, concentrându-se pe domeniul de legare a receptorului al virusului SARS-CoV-2, care provoacă boala coronavirusului din 2019 (COVID-19). Proteina ancoră dezvoltată le permite cercetătorilor să vizeze o boală specifică în scopuri de imunizare fără a fi necesară purificarea antigenului. Cercetătorii sunt convinși că această tehnică poate accelera în mod considerabil procesul de imunizare.

„Acest lucru se bazează pe domeniul de legare a receptorului al SARS-CoV-2 și este doar începutul unei tehnici de imunizare foarte interesante. „Aplicația cea mai provocatoare, semnificativă și interesantă pentru noi utilizând tehnologia tANCHOR este să inducem anticorpi neutralizanți împotriva HIV-1. Cred că acest lucru va fi minunat”, a declarat Daniel Ivanusic, unul dintre autorii lucrării.

Creierul copiilor este modelat de timpul petrecut pe dispozitive digitale, arată studiile

Un studiu arată că magicienii sunt mai puțin predispuși la tulburări mintale

Remediile naturale ar putea să ne facă, uneori, mai rău. De ce le preferăm?

Cum este afectat copilul atunci când bărbații devin tați la vârste mai înaintate?