Home » D:News » Pericol pentru o cincime dintre speciile de pești din cel mai lung fluviu din Asia de Sud-Est

Publicat: 05.03.2024

O cincime din speciile de pești din fluviul Mekong se confruntă cu dispariția. Poluarea, pescuitul excesiv și modificarea habitatului sunt principalele pericole. Mekong este cel mai lung fluviu din Asia de Sud-Est.

Informații au fost incluse într-un raport realizat de World Wildlife Fund și alte 25 de organizații care militează pentru conservarea vieții marine și sălbatice.

Dezvoltarea nesustenabilă amenință sănătatea oamenilor și diversele populații de pești din Mekong, o cincime din speciile din principala arteră a Asiei de Sud-Est fiind pe cale de dispariție, au stabilit specialiștii citați de Reuters.

„Cea mai mare amenințare în acest moment”

Mekong, care se întinde pe aproape 5.000 km de la Podișul Tibetan până la Marea Chinei de Sud, este vital pentru agricultura și pescuitul practicate de zeci de milioane de oameni din China, Laos, Myanmar, Thailanda, Cambodgia și Vietnam.

Principalele amenințări sunt conversia zonelor umede pentru agricultură și acvacultură, exploatarea nesustenabilă a resurselor, introducerea de specii invazive, înrăutățirea schimbărilor climatice și aparția barajelor hidroenergetice.

„Cea mai mare amenințare în acest moment și o amenințare care poate crește, este dezvoltarea hidroenergiei”, a spus bilogul Zeb Hogan, unul dintre specialiștii care au contribuit la realizarea studiului.

19% dintre speciile de pești riscă să dispară

Barajele modifică fluxul celui de-al treilea râu din lume ca biodiversitate, schimbă calitatea apei și blochează migrația peștilor, a explicat Hogan.

Aproximativ 19% dintre cele peste 1.100 de specii de pești din Mekong se îndreaptă spre dispariție, a stabilit raportul. Numărul poate fi mai mare deoarece cercetătorii au puține informații despre 38% dintre specii. Printre speciile care se confruntă cu dispariția sunt doi dintre cei mai mari somni și cel mai mare crap din lume.