Home » D:News » 10 noi planete au fost descoperite in afara sistemului nostru solar

10 noi planete au fost descoperite in afara sistemului nostru solar

Adrian Nicolae 04.02.2008
10 noi planete au fost descoperite in afara sistemului nostru solar
O echipa internationala de astronomi a identificat 10 noi planete extrasolare, cu ajutorul unui nou sistem de supraveghere, denumit SuperWASP.

Noul sistem de camere robotizate poate obtine informatii importante despre celelalte lumi, cu ajutorul carora cercetatorii spera sa revolutioneze teoriile stiintifice legate de modul in care s-au format planetele.
Aceasta tehnica, bazata pe localizarea planetelor, poate oferi mai multe informatii despre formarea si evolutia lor decat o poate face tehnica gravitationala.
Astronomii cauta momentele de tranzit in care planetele trec prin fata stelei lor, formand ceea ce de pe Pamant s-ar vedea ca o eclipsa.
Aceste camere se comporta ca niste roboti, avand capacitatea de a supraveghea o suprafata intinsa a cerului. In fiecare noapte, astronomii primesc informatii de la milioane de stele, urmarind mai ales planetele care se afla in tranzit. Cu ajutorul acestei tehnici, acestia pot deduce marimea si masa fiecarei planete. O echipa de colaboratori din toata lumea verifica informatiile pentru a autentifica sau respinge descoperirea.
Cele doua camere care au identificat noile planete au fost localizate in Insulele Canare si in Africa de Sud.

Folosind tehnica gravitationala, astronomii au descoperit aproximativ 270 de planete extrasolare, incepand cu anii ’90. Ei masurau forta gravitationala exersata asupra stelei de catre planeta care orbita in jurul acesteia. Pe masura ce planetele se misca, ele isi imprima forta gravitaionala asupra stelei lor, careia ii impun o miscare constanta. Acest proces este de durata, de aceea aceasta tehnica face ca ritmul descoperirilor sa fie unul lent.

De la debutul acestui program, in 2004, camerele SuperWASP au surprins 46 de planete tranzitandu-si stelele si identificat 15 planete noi.