Home » D:News » Soldatii raniti in Razboiul din Irak vor beneficia de celule stem

Soldatii raniti in Razboiul din Irak vor beneficia de celule stem

Publicat: 24.04.2008
Savantii si cercetatorii de la Pentagon dezvolta noi metodologii din zona stiintelor experimentale care sa duca la regenerarea pielii, muschilor si chiar a unor membre lipsa din insasi celule stem apartinand soldatilor raniti in Razboiul din Irak. Pana in prezent mai multi veterani de razboi si-au donat celule in speranta regenerarii complete a ranilor survenite in razboi.

Cartierul general al chirurgilor militari din U.S. Army a concluzionat ca in viitorul apropiat soldatii vor putea pleca la lupta fara grija ranilor, singura lor prioritate va fi recoltarea unui set de celule din care sa se dezvolte celule stem care-i vor putea regenera respectivului soldat orice rana usoara, si vor fi eficiente inclusiv in cazuri de membre lipsa.
„Un nou institut se va ocupa in mod deosebit de soldatii nostri care vor fi din nou intregi si sanatosi, vom folosi propriile celule stem ale soldatilor pentru a le reface acestora structura distrusa a nervilor, a le regenera muschii si tendoanele si a reface pielea arsa fara nici o cicatrice ramasa. Noile tehnologii vor merge pana acolo incat vor permite reconstruirea mainilor, degetelor, picioarelor, urechilor sau a portiunilor de piele distruse de arsuri” declara Locotenent Generalul Eric Shoomaker, seful chirurg al armatei americane. Pana in prezent acesta este cel mai mare proiect in cadrul medicinei de frontiera sponsorizat eclusiv din fondurile guvernului american. Astfel Pentagonul va contribui cu 85 de milioane de dolari, iar 180 milioane dolari vor veni sub forma de grant-uri din partea National Institute of Health. Secretul strategiei celulelor stem este acela ca fiecare organ si tesut din corpul uman au un set replicator de celule in cazul in care o ranire afecteaza tesutul sau membrul respectiv, set care intra imediat in procesul de productie a noi celule destinate inlocuirii celor pierdute, concluzioneaza doctorul Tony Atala de University Wake Forest.

Sursa:DailyMail