Home » D:News » Arena de dans a dinozaurilor

Arena de dans a dinozaurilor

Publicat: 21.10.2008
Geologii Universitatii din Utah au identificat o concentratie uimitoare de urme de dinozaur intr-o zona pe care au denumit-o “arena de dans a dinozaurilor”.

Suprafata este localizata in salbaticia de la granita dintre statele Arizona si Utah, unde, cu 190 de milioane de ani in urma, se afla o oaza in desert.
Situl, cu o suprafata de trei sferturi de acru, sugereaza ca au existat zone umede in sud-vestul Statelor Unite in perioada Jurassicului, pe vremea cand aceasta regiune era acoperita de un camp de dune de nisip mai intins decat desertul Sahara.
Aflat pe raza monumentului natural Stancile Vermilion, solul impregnat contine mai mult de 1.000 de urme, despre care s-a crezut initial ca reprezinta gropi formate prin eroziune. Diversitatea de forme si dimensiuni ale urmelor indica faptul ca cel putin patru specii de dinozauri, adulti si pui, s-au adunat la locul de adapare.
Au fost gasite numeroase situri cu amprente de dinozaur in zona vestica a Statelor Unite, dar spre deosebire de toate acestea, noua locatie se distinge printr-o densitate uimitoare a urmelor in raport cu suprafata de aproximativ 3.000 de metri patrati pe care sunt distribuite.
Cercetatorii gasesc remarcabila si descoperirea a patru urme de coada de dinozaur, late de 6 centimetri si lungi de pana la 7.5 metri, deoarece, in intreaga lume exista mai putin de o duzina de situri care sa prezinte astfel de amprente. “In general dinozaurii nu mergeau tarandu-si cozile”, spune profesoara Marjorie Chan de la Universitatea din Utah, care a coordonat proiectul.
Banuiala initiala ca urmele ar fi gropi rezultate in urma eroziunii a fost abandonata rapid, din cauza densitatii mari si a faptului ca nicaieri in apropiere nu se mai aflau amprente similare.

Sursa :  Eurekalert