Prima pagină D:News

Va fi afectat creierul astronautilor in spatiu?

Redactia Descopera.ro | 12.04.2008 | ● Vizualizări: 218
Va fi afectat creierul astronautilor in spatiu?     no tags + zoom
Galerie foto (1)

In urma unor cercetari recente, oamenii de stiinta au cazut de acord asupra faptului ca problema radiatiilor spatiale trebuie rezolvata, inainte ca echipele de astronauti sa efectueze zboruri lungi in afara atmosferei protectoare a Pamantului. O descoperire recenta arata ca radiatiile ucid in mod selectiv celulele stem ale creierului, prin urmare este necesara gasirea unei modalitati de a proteja sanatatea astronautilor inainte ca acestia sa ajunga pe Marte sau pe Luna.

Testele in laborator au urmarit chiar si cele mai mici schimbari in celulele creierului, iar cercetatorii au aflat ca radiatiile par sa afecteze un anumit tip de celule aflate in zona raspunzatoare de invatarea si controlul emotiilor. Celulele stem au capacitatea extraordinara de a se reinnoi si de a produce o varietate de celule diferite.

“Radiatiile din spatiu nu au reprezentat pana in prezent o problema serioasa pentru NASA, deoarece misiunile au fost de scurta durata si s-au petrecut pe orbita Pamantului, unde campul magnetic al planetei actioneaza ca un scut protector. Insa daca dorim sa ajungem pe Marte sau pe Luna, in misiuni care necesita o perioada indelungata de timp, va trebui sa gasim o solutie potrivita pentru a proteja sanatatea astronautilor nostri”, declara Philip Scarpa, medic chirurg in cadrul NASA Kennedy Space Center din Florida.

Sursa: Daily Galaxy