Home » D:News » Google Earth descopera specii noi ale faunei

Google Earth descopera specii noi ale faunei

Autor: Safta Alexandru 12.23.2008
Google Earth descopera specii noi ale faunei
Biologii au descoperit cu ajutorul programului Google Earth o zona impadurita in Mozambic, necunoscuta pana in prezent, care ascunde mai multe specii noi de insecte si serpi.

Zona nordica muntoasa a Mozambicului a fost neglijata de catre biologi si ecologisti pana in prezent, in mare parte din cauza terenului accidentat si a razboiului civil care dureaza deja de cateva decade in aceasta tara, insa o descoperire recenta a readus aceasta tara in atentia oamenilor de stiinta. Cu ajutorul programului Google Earth, o harta online care permite utilizatorului sa priveasca imagini prin satelit din orice parte a globului, cercetatorii au vizualizat o neasteptata oaza de verdeata in zona de nord a Mozambicului.  O echipa de biologi britanici a organizat o expeditie in zona pentru a efectua cercetari, insa descoperirea a fost peste orice asteptari: 7 000 de hectare de padure, care adapostesc o biodiversitate bogata. In doar trei saptamani, cercetatorii au analizat sute de specii diferite de plante, pasari, fluturi sau maimute. Pana in prezent, trei noi specii de fluturi si o specie noua de sarpe au fost indexate, insa se crede ca in zona muntelui Mabu se afla mai multe specii noi de plante si de insecte inca nedescoperite.

Mostrele culese de echipa britanica au fost aduse in tara pentru a putea fi analizate corespunzator. Descoperirea a fost folosita de catre oamenii de stiinta pentru a trage un nou semnal de alarma asupra defrisarilor masive, un inamic puternic al biodiversitatii. “Nu putem sustine ca am identificat toate zonele cu o biodiversitate pregnanta. Cu siguranta mai exista si altele care asteapta sa fie gasite si speram ca acest fapt ii va face pe oameni sa inteleaga cu adevarat valoarea acestor oaze de verdeata”, declara Jonathan Timberlake, conducatorul stiintific al expeditiei.